شیرینی کره ای نارگیلی

0
5/5 - (1 امتیاز)

دستور پخت یه شیرینی عالی رو براتون آوردیم. ارسالی از طرف یکی از همراهان عزیزمونه که لطف کرده و این دستور پخت رو برای آشپزی با ما فرستاده. این شیرینی کره ای نارگیلی رو درست و کنید و ازش نهایت لذت رو ببرید. برای دونستن طرز تهیه این شیرینی خوشمزه با ما همراه باشید و این آموزش رو تا ته همراهی کنید. شیرینی شکلاتی مغزدار رو هم در همین وب سایت دنبال کنید.

سلام صبح بخیر دوستان🌹🌹🌹 براتون شیرینی اوردم عجب شیرینی

#شیرینی_کره_ای_نارگیلی

مواد :

تخم مرغ :1 عدد

روغن مایع: ۱/۳ بیمانه

ماست :۱/۳ پیمانه

شیرینی کره ای نارگیلی

پکینگ پودر :یک قاشق مربا خوری

آبلیمو: 1 قاشق غذاخوری

نمک : نوک قاشق چایخوری

آرد: حدودا ۲/۵پیمانه

رومال خمیر :

کره آب شده یک قالب

مواد وسط روی خمیر:

پودرقند : ۲ قاشق غذاخوری

سفیده تخم مرغ : یک عدد

پودر نارگیل: حدودا ۳/۴پیمانه

طرز تهیه شیرینی کره ای نارگیلی

تخم مرغ و ماست و آبلیمو و پکینگ پودر و نمک و روغن رو مخلوط می کنیم، بعد آرد رو کم کم اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم در حدی که خمیر لطیفی بدست بیاد. این خمیر کمی حالت چسبندگی داره و موقع باز کردن با نشاسته چسبندگی خمیر درست میشه

بعد از یک استراحت نیم ساعته خمیر رو به چونه های به اندازه گردو تقسیم میکنیم و با کمک نشاسته ذرت نازک بازش میکنیم و کره میمالیم به کل سطح خمیر.

از دو طرف طول خمیر رو جمع میکنیم. عکس تو استوری هست و خمیر رو رول میکنیم و برای قسمت وسط خمیر، سفیده تخم مرغ رو با پودر قند زده تا کاملا پف کنه و پودر نارگیل رو تا حدی اضافه میکنیم تا مواد سفتی بدست بیاد و گلوله کوچک از فندق بزرگتر برداشته و وسط رولها قرار میدیم و دور خمیر رو با زعفران و زرده تخم مرغ زرین کرده و در فر قرار میدیم تا طلایی بشه و وقتی از فر درآوردیم با برس شربت بار میمالیم و نوش جان میکنیم .

کار زیبای بانوی هنرمند👇
@ashpazi.naderi

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.