شیرینی نخود چی

0
Rate this post

آموزش شیرینی نخود چی کاملا متفاوت و ساده برای شما دوستداران شیرینی! این شیرینی بافت نرم و لطیفی داره و از شیرینی های بازاری هیچی کم نداره. فقط لازمه تا این آموزش رو دنبال کنید تا به یه شیرینی نخودچی عالی برسید. طرز درست کردن اکثر شیرینی ها مشابه هست. اما باید به نکات کلیدی دقت زیادی کرد. پخت شیرینی بدون توجه به نکات اون، مطمئنا باعث شکست شما در پخت شیرینی میشه.

اما اینجا دستور پخت شیرینی قیطونی رو هم داریم که شیرینی گرد و خوشمزه ایه و برای پذیرایی بسیار مناسبه. کنار شیرینی نخودچی میتونید از این شیرینی استفاده کنید و ظرف شیرینیتونو کامل کنید. البته شیرینی نخود چی رو میتونید تو شکلهای مختلف و قالبای جور واجور درست کنید و این خودش باعث میشه ظرف شیرینیتون خیلی زیبا بشه و نهایت سلیقتونو به دیگران نشون میده.

مواد مورد نیاز

ارد نخودچی ۲۵۰گرم

ارد سفید ۲۵۰ گرم

پودر شکر۲۵۰ گرم

روغن مخصوص شیرینی پزی ۲۵۰ گرم

پودر هل کمی

طرز تهیه شیرینی نخود چی

ابتدا روغن رو خوب هم زده تا حسابی روشن بشه بعد پودر شکر را اضافه و بعد هم ارد نخود چی و ارد سفید ،خوب هم میزنیم تا خمیر نرمی بدست بیاد ،بهتره یک شب استراحت کنه،بعد با هر کاتریکه دوست داشتید قالب بزنید و داخل فر با دمای ۱۷۵ درجه بذارید .

نکته شیرینی نخود چی

حرارت فر رو خیلی توجه کنید ،چون در صورت کم یا زیاد بودن شیرینی خوبی ندارید

کاغذ روغنی حتما استفاده کنید

میتونید زعفرون دم گرده هم به خمیر بزنید

حتما بعد از پخت اجازه بدید تا شیرینی سرد بشه بعد انتقال بدید به ظرف سرو.

اینم از دستور پخت شیرینی نخود چی اعلا! امیدوارم که باب میلتون بوده باشه و تونسته باشید ازش استفاده کنید. تو لحظه های خوبتون مارو فراموش نکنید.

از همراهی گرم و صمیمانتون هم مثل همیشه متشکریم. نوش جان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.