رب غوره

0
Rate this post

رب غوره بسیار کاربردی و خوشمزه ست. غوره بهتره که عسکری باشه بی دونه. ولی با غوره آبگیری کمی زحمت داره. چون باید مخلوط کن بزنید و بعد هسته رو جدا کنید. ولی با غوره عسکری که دونه نداره خیلی آسون تهیه میشه. البته همون غوره رو هم میشه آب گرفت. مکان هایی هستند که دستگاه های مخصوص دارند و به راحتی براتون این کارو انجام میدن و شما نیاز نیست به خودتون زحمت فراوونی بدید.

با ما همراه باشید تا شیوه ی درست، تهیه ی رب غوره رو براتون بگیم. این دستور از یکی از همراهان همیشگمون هستش و اینو با ما به اشتراک گذاشتن. انواع رب  امیدواریم که براتون مفید واقع بشه.

طرز تهیه رب غوره

غوره رو پس از شستن وقتی آبش رفت داخل میکسر بریزید و میکس کنید. بعد میتونید یه دستمال تمیز و یا تنضیف بزارید و به اندازه یک تا دو لیوان اب غوره رو ازش جدا کنید و برای چاشنی غذاتون استفاده کنید، بقیه ی اون گوشتی که ازش باقی میمونه و ترشه به همراه آبی که داخلش هست با سه کیلو گوجه فرنگی میکس شده، داخل قابلمه بریزید و بپزید وقتی ابش کشیده شد یک ملاقه روغن مایع بریزید و حسابی تفت بدید تا سفت بشه مثل رب گوجه.

بعد از خنک شدن داخل شیشه بریزید و روش یک قاشق روغن مایع یا جامد بریزید تا هوا نداشته باشه داخل یخچال بزارید و یا بسته بندی و فریز کنید.

از رب غوره میشه برای چاشنی انواع غذا مثل غوره مسما؛ داخل مرغ شکم پر، با ترکیب رب انار داخل اناربیج ،گمج کباب، خورشت بویا و خیلی از غذاهای شمالی استفاده کرد. توغذای گوشتی هم بسیار خوشمزه میشه.مثل خورشت بادمجون با گوشت تکه ای فوق العاده خوشمزه هستش.

👆 بپزید و در هر فصلی که غوره نیست استفاده کنید

نکته: میزان گوجه و غوره باید برابر باشه مثلا اگه سه کیلو غوره میکس میکنید سه کیلو هم گوجه میکس کنید.

کاری از دوست هنرمند
@foodaneh

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.