طرز تهیه روغن حیوانی یا روغن زرد

0
Rate this post

روغن حیوانی یا روغن زرد یکی از فرآورده‌های حیوانی است، که از شیر گاو یا گوسفند تهیه می‌شود. به این ترتیب که پس از تهیه کره از ماستی که از شیر تازه بدست آمده، این کره را می‌جوشانند تا آب و دوغ موجود در کره به کلی از بین برود و تبخیر شود که ماحصل کار روغنی است خوش عطر و به رنگ زرد. مهم‌ترین نکته در تهیه روغن حیوانی استفاده از کره محلی مرغوب و تازه است.

حالا روغن حیوانی را  چطور تهیه کنیم:

روشهای مختلفی برای تهیه این روغن وجود دارد. ما در این مطلب قصد داریم تا آموزشی کامل برای تهیه روغن برای شما داشته باشیم. با ما همراه باشید.

برای تهیه دوکیلو روغن تقریبا ۲/۵کیلو کره لازم است.

۲/۵کیلو کره محلی که باید چند ساعت در دمای آشپزخانه نرم شود را داخل قابلمه میریزیم و یک قاشق غذاخوری آرد و نصف قاشق نمک به آن اضافه می کنیم و روی حرارت میگذاریم تا کره ذوب شود. نباید از پای اجاق تکان بخورید و مدام کنترل کنید.
وقتی کره شروع به ذوب شدن کرد تکه های سفید بریده بریده داخل روغن دیده میشود.

گاها هم بزنید تا روغنتان سر نرود و حرارت زیاد نباشد چون کره زود سر میرود یا میسوزد.
وقتی روغن جوشید تکه های سفیدی که در روغن دیده میشوند ته نشین میشوند و روغن صاف و زلال میشود.
روی روغن یه لایه کف بیرنگ دیده میشود. آن موقع، حرارت را خاموش کنید و وقتی روغن از داغی افتاد از پارچه حریر رد کنید(روغن باید گرم و روان باشد تا راحت از پارچه رد بشود) و در شیشه یا ظرف لعابی بریزید.

در ظرف رو نزارید تا کاملا خنک بشود بعد درش رو بزارید و در یخچال نگهداری کنید.

از روغن حیوانی می توانید در   شیرینی بژی   کلوچه فومن     بورک گردویی   حلیم گندم    کمه جوش   و بسیاری از غذاهای دیگر استفاده کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.