پف نکردن کیک

0
Rate this post

یکی از مواردی که در زمان درست کردن کیک پیش می آید پف نکردن کیک است که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که با رعایت نکات کیک پزی می توانید از پف نکردن کیک جلوگیری کنید:

بعضی کیک ها مثل کیک اسفنجی یا شیفون توی دستورشون بیکینگ پودر یا جوش شیرین نداره . عاملی که باعث پف این کیک ها میشه حباب های هوای ایجاد شده موقع زدن تخم مرغه. پس باید تخم مرغ به خوبی زده شده باشه و نکته مهم تر اینکه موقع مخلوط کردن مواد این جور کیک ها فقط باید به صورت دورانی با لیسک مخلوط بشن به هیچ وجه نباید مواد این کیک ها رو زیاد هم بزنید.

پف نکردن کیک

نکته دیگه در مورد کیک اسفنجی اینه که قالب را نباید بیشتر از ۲/۳ حجم قالب پر کرد. کیک برای پف کردن به دیواره های قالب میچسبه و خودش رو بالا میکشه پس دیواره های قالب رو هیچ وقت چرب نکنید. فر باید حتما از قبل گرم شده باشه. تا ۲۰ دقیقه اول پخت کیک به هیچ وجه در فر رو باز نکنید . اگه با رعایت همه این نکات باز هم کیکتون پف خوبی نداشت چک کنید ببنید در فرتون خوب بسته میشه یا نه.

کیک هایی که توی دستورشون جوش شیرین و بیکینگ پودر داره بهتر پف میکنند و حتی میشه این کیک ها رو با همزن برقی هم زد. برای این کیک ها هم رعایت نکات بالا ضروریه اما اگه باز هم کیکتون خوب پف نکرد ممکنه مواد خوب مخلوط نشده باشن یا قبل از پخت خوب به دمای محیط نرسید باشن یا حتی ممکنه بیکینگ پودر یا جوش شیرین شما قدیمی باشه و خاصیتش رو از دست داده باشه.

جمع بندی :

۱- یکی از علت های پف نکردن کیک به دلیل این است که مایعات را به درستی اندازه گیری نکرده اید به این معنی که مایعاتی که در کیک استفاده کرده اید کم یا زیاد بوده است .

۲- از علت های دیگر می تواند مدت مخلوط کردن مایه کیک باشد یا خیلی کم هم زده اید و یا بیشتر از حد معمول مخلوط کردن را انجام داده اید

۳- در زمان پخت کیک کره یا تخم مرغی که استفاده می کنید باید به دمای اتاق رسیده باشد و خنک نباشد این مورد نیز می توانید یکی از دلایل پف نکردن کیک باشد

۴- بکینگ پودری که در زمان طرزتهیه کیک استفاده می کنید نباید کمتر از میزان ذکر شده باشد و هم چنین نباید کهنه باشد

۵- از موارد دیگر که در پف نکردن کیک موثر است می توان به بزرگ بودن قالب نسبت به مایع کیک و رعایت نکردن ترتیب افزودن مواد اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.