مسقطی انار

0
Rate this post

مسقطی یه شیریی کاملا ایرانیه که تو بیشتر شهرهای جنوبی به عنوان سوغات شناخته میشود. خوشمزه است و حالت نرمی دارد. معمولا سرو آن با چای است. اما می توانید آن را با هر نوشیدنی گرمی میل. مثلا چای داغ پرتقالی! یا شیر داغ و هر چیزی که باب میل شما است. طرز تهیه آن نیز راحت است. امروز ما قصد داریم تا مسقطی انار را به شما آموزش دهیم. مسقطی ها انواع مختلفی دارند که محبوبترین آنها مسقطی زعفرانی است.

البته سلیقه ها متفاوت است و هر کسی با هر طعمی که خودش دوست دارد می تواند مسقطی خود را آماده کند. در کل ساخت مسقطی سخت نیست و اگر حوصله کنید، خیلی زود یک شیرینی خوشمزه خواهید داشت. همانطور هم که گفتیم برای پذیرایی بسیار مناسب است.

مواد لازم:

آب انار 2.5 پيمانه

شکر سه چهارم پيمانه

نشاسته 4 قاشق سوپ خورى

کره 30 گرم

طرز تهیه مسقطی انار

آب انار را با نشاسته در ظرفى ريخته روی گاز مرتب هم میزنیم تا به غلظت فرنی برسد.

سپس شکر و کره را اضافه می کنیم و مجدد مرتب هم میزنیم تا شفاف شود. وقتى از حرارت افتاد در قالب مورد نظر ريخته و سه الى چهار ساعت در يخچال گذاشته تا ببندد.

نکته مسقطی انار

حتما براى برگرداندن از قالب، قالب را چند ثانيه در اب جوش قرار دهيد.
و من براى اينکه قالبى تر در بياد، ۱ قاشق سوپ خورى پودر ژلاتين به آب انار و نشاسته در حين پخت اضافه کردم.

طرز تهیه مسقطی انار ما تمام شد. همانطور که خودتان هم دیدید بسیار راحت بود و چیز سختی در دستور آن وجود نداشت. حتما آن را تهیه کنید و از خوردنش لذت ببرید. امیدواریم که مورد پسند بوده باشد. اگر نکته یا نظری دارید خوشحال میشویم که آن را با ما در میان بگذارید. از همراهی گرم شما عزیزان سپاسگذاریم. نوش جان.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.