شیرینی نارگیلی بدون فر

0
Rate this post

شیرینی نارگیلی بدون فر برای شما همراهان عزیز و همیشگی آشپزی با ما محیا شده است. امید داریم تا بتوانیم با این دستور پخت لحظات خوشی را برای شما بسازیم. دستور پخت شیرینی نخودچی بدون فر هم در همین سایت دنبال کنید و ساخت فر دست ساز را نیز بیاموزید.

یه سلام گرم از اعماق وجودم به وجود تمام دوستان خوب و نزدیکتر از هر نزدیکی
براتون آرزوهای قشنگتون را آرزومندم ❤️❤️?????

رسپی از دوست نازنینم popakfood@

مواد مورد نیاز

شکر یک لیوان سر پر یعنی دویست و پنجاه گرم__

پودر نارگیل یک و نیم لیوان یعنی صد و بیست و پنج گرم__

سفیده تخم مرغ نصف لیوان(تقریبا چهار تا)

روغن مایع یک سوم لیوان (یعنی کمتر از نصف لیوان )

وانیل نوک ق چ_

ابلیمو یک ق م__

ارد برنج یک ق مرباخوری

طرز تهیه شیرینی نارگیلی بدون فر

ابتدا شکر و پودر نارگیل و نیمی از سفیده ها را و یک سوم روغن را به همراه وانیل حسابی مخلوط کنید. یه مواد خشک بهتون میده . که اصلا نمیشه باهاش کار کرد اینجا باید مواد رو دوبار از چرخ گوشت رد کنید.

حتما باید چرخ شه.

خب حالا موادمون کمی نرم تر شد اما بازم نمیشه باهاش کار کرد در اینجا باید باقی روغن و تخم مرغ رو بهش اضافه کنید و حسابی هم بزنید.

حالا دیگه موادمون نرم شده چون هم چرخ شده هم باقی مونده مواد اضافه شده. در اینجا باید عمل داغ زدن انجام شه. مواد رو توی یک قابلمه نچسب ریخته حرارت رو روشن کنید ( حرارت کم) و مدااااام هم بزنید تقریبا هفت دقیقه حتی دسته های قابلمه هم داغ نمیشه اینقد هم بزنید تا شکر داخل مواد اب شه.

همین، حالا موادمون باز هم نرمتر شده.

در اینجا ابلیمو رو اضافه کنیدو بعد خاموش کنید قابلمه رو بزارید ی جای خنک تا مواد حسابی خنک شده(یخچال نزاریدا) بعد یک ق مربا خوری ارد برنج رو به موادمون ک خنک شده بریزید و هم بزنید.

شیرینی نارگیلی بدون فر

بعد مواد رو داخل قیف ریخته (اگه قیف ندارید با قاشق اندازه یک گردو ) ولی پهنش نکنید خودش پهن میشه. نوک قیف رو ببرید و از مواد به اندازه یک گردو توی سینی بچینید با فاصله و بعد کمی پودر قند روش بپاشید و درون فر دست ساز که از قبل (یک ربع) به همراه شعله پخش کن و دم کنی گرم شده بزارید.

بعد از نیم ساعت شیرینی امادس. توی تابه رژیمی هم میشه در هر صورت چه تو فر چ تابه چ توی فر دست ساز باید دولایه کاغذ روغنی پهن کنید.

بعد از بیست دقیقه درب قابلمه رو برداشتم دیدم حسابی پف کرده و ترک خورده. ظرف رو بر داشتم زیر ظرفم سه پایه فلزی بود شیرینی ها رو با همون کاغذ بلند کردم و برگردوندم روی همون سه پایه تا روی شیرینی هم کمی طلایی شه. برای برگردوندن روی سه پایه هم ی کاغذ بزارید.

دوستانی ک میخوان توی فر درست کنن طبقه وسط دمای صد و نود فر از قبل شده باشه(ربع ساعت قبل) به مدت بیست تا سی دقیقه.❤️
پ. ن:من با نصف دستور درست کردم بسیار عاالی و نرم و خوشمزه شد جاتون سبز ?
کار بانوی هنرمند:
@samaneh_naddaf

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.