کیک باقلوای خانگی

0
Rate this post

کیک باقلوا انواع مختلفی داره… امروز قراره طرز تهیه کیک باقلوای خانگی رو بهتون یاد بدیم. با ما همراه باشید تا این کیک خوشمزه رو یاد بگیریم و از خوردنش لذت ببریم..

#کیک_باقلوا

مواد مورد نیاز

تخم مرغ……۷ عدد

شکر……۱پیمانه

آرد…..۴ پیمانه

ماست…..۱پیمانه

کیک باقلوای خانگی

روغن…..۱پیمانه و ۱/۴ پیمانه

بکین پودر…..۲قاشق چای خوری

زعفرون غلیظ…..۳قاشق غذاخوری

وانیل…..نوک چاقو

مواد شربت کیک باقلوای خانگی

شکر……۳پیمانه

آب و گلاب رو هم…..۴ پیمانه

هل….کمی

زعفرون……به مقدار لازم

طرز تهیه کیک باقلوای خانگی

اول از همه یکی از زرده ها را جدا کرده به همراه یک قاشق ماست  و کمی از زعفرون مخلوط کرده و کنار می زاریم. ۶ عدد تخم مرغ را همراه یک عدد سفیده که داشتیم با همزن می زنیم تا کرم رنگ شود.

شکر و وانیل را می ریزیم. دوباره با همزن می زنیم.بعد ماست و زعفرون را اضافه می کنیم. سپس روغن را می ریزیم. بهتر است که در هر قسمت که مواد را می ریزیم یک دقیقه با همزن زده بشه. در آخر آرد و بکین پودر الک شده را اضافه کرده با دور تند همزن در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

در سینی ۳۰ در ۴۰ بدون کاغذ و چرب کردن مواد کیک را ریخته به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه قرار می دهیم. بعد از حدود ۱۰ دقیقه از مدت پخت کیک گذشت ، مخلوط زرده و ماست را با فرچه روی سطح کیک می زنیم. روی کیک کنجد یا نارگیل یا گردو و … می ریزیم. دوباره داخل فر قرار می دهیم تا کامل بپزد.

برای درست کردن مواد شربت همه رو با هم مخلوط کرده در حدی که شکر حل شود و حدود یکی دو جوش بزند کافی هست. می زاریم تا کمی خنک شود. وقتی کیک را از فر بیرون اوردیم ، برش زده و همان جور که داغ هست شربت ولرم را روی کیک می ریزیم تا به خورد کیک رود.

صبر کنید تا کیک خوب خنک شود بعد از داخل سینی خارج کنید.

ممنون از دستور خوب طلا جون?
insta:@Atiyeh.azad.16

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.