کوکی کره ای

0
Rate this post

طرز تهیه کوکی کره ای رو داریم که شیرینی خوشمزه ایه و خیلی برای پذیرایی تو مهمونی ها مناسبه… پس از دستش ندید که ضرر می کنید. کوکی کره ای یلدایی هم یه شیرینی مشابه و یلدایی خوشمزست…

#کوکی کره ای ?

کره…… ۱۰۰گرم (به دمای محیط رسیده)

پودر قند ……۱/۲ پیمانه

وانیل ……۱/۲ ق چ

زردده تخم مرغ…….۲ عدد (به دمای محیط رسیده)

آرد….. ۱/۵پیمانه (چون آردها با هم فرق میکنه آرد رو کم کم اضافه کنید شاید مقدارش از چیزی که گفته شده کمتر یا بیشتر بشه)

طرز تهیه کوکی کره ای

کره و وانیل و پودر قند را با همزن برقی خوب هم بزنید تقریبا ۶_۷دقیقه تخم مرغ را اضافه کرده هم بزنید در انتها آرد را اضافه کنید (چون آردها با هم فرق میکنه آرد را کم کم اضافه کنید شاید مقدارش از چیزی که گفته شده کمتر یا بیشتر شود ) و با لیسک آرام هم بزنید.

نباید ورز بدهید کوکی روغن پس میدهد و بعد از پخت مثل سنگ میشود خمیر کاملا نرمی بدست میاد که چسبندگی نداره. نیم ساعت برارید تو یخچال استراحت کنه. در روی سطح صاف بین دو کیسه فریزر خمیر را باز کرده وقالب دلخواه بزنید..

در فر از پیش گرم شده ۱۸۰ درجه بگذارید مدت زمان پخت بسته به کوچیک و بزرگ بودن کاتر تغییر میکنه. همین که دیدید حاشیه زیرین بیسکویت داره طلایی میشه از فر خارج کنید بعد از پخت هم اجازه بدهید بیسکویتها کاملا سرد شوند بعد از سینی جدا کنید. نوش جان امیدوارم شما هم درست کنید ولذت ببرید.?

برای درست کردن آیسینگ

سفیده تخم مرغ …..۲عدد

پودر قند…..۲پیمانه

آبلیمو تازه…..۱ قاشق چای خوری

وانیل

طرز تهیه آیسینگ کوکی کره ای

سفیده تخم مرغ و وانیل و آبلیمو و پودر قند الک شده را مخلوط کرده.با قاشق هم می زنیم.بعد با همزن به مدت ۱۰ دقیقه می زنیم.تا سفید شود.در صورتی که آیسینگ شل بود پودر قند اضافه می کنیم.بعد در کاسه های کوچک ریخته رنگ خوراکی اضافه می کنیم. با آیسینگ سریع کار می کنیم.چون در مجاورت اتاق خشک می شود.

بهتر است روی آیسینگ یا پارچه نمدار بکشیم،یا در قیف های یکبار مصرف ریخته و ته قیف را گره بزنیم.
insta:@Atiyeh.azad.16

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.