ته چین مرغ

0
Rate this post

رسپی راحت و آسون ته چین مرغ رو براتون داریم… یه غذای فوق العاده خوشمزه که خیلی هم مرسومه… با ما همراه باشید با این دستور پخت عالی و خوشمزه….

 مواد لازم :

برنج سه پیمانه

ماست چکیده یک پیمانه

زرده تخم مرغ دو عدد

سینه مرغ پخته شده یک عدد

زعفران به مقدار لازم

روغن یک دوم پیمانه

کره ۵۰ گرم

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

زرشک خلال پسته و بادام برای تزیین

گلاب یک ق غ

طرز تهیه ته چین مرغ

مرغ پخته شده رو ریش کنید.

برنج را بجوشانید و کمی زنده تر از معمول آبکش کنید. داخل کاسه بزرگی ماست و روغن و زرده تخم مرغ را بریزید زعفران غلیظ دم کرده را اضافه کنید کمی نمک بریزید و گلاب اضافه کنید سپس همه مواد را به آرامی مخلوط کنید وقتی یکدست شد برنج را به آرامی اضافه کنید و ترکیب نمایید تا برنج خرد نشود.

مرغ ریش شده را نیز با کمی زعفران و نمک و فلفل سیاه مزه دار کنید.

قالب را با کره چرب کنید(میشه تو قابلمه یا ماهیتابه پیرکس هم پخت). نیمی از برنج زعفرانی را توی قالب بریزیدخوب فشرده کنید سپس مرغ ریش شده را روی برنج زعفرانی بریزید کنارها نریزید چون مرغ ها میسوزه کمی زرشک تفت داده شده هم بریزین.

بقیه برنج بریزین دوباره برنج خوب فشرده کنید کمی زعفران بریزید و کره باقی مانده را برش بزنید و روی برنج پراکنده بریزین. بعد روی ظرف فویل بکشید چندتا سوراخ روی فویل ایجاد کنید سپس درون فر از قبل گرم شده با دمای۱۸۰ به مدت یک ساعت و نیم طبقه وسط قرار دهید.

زرشک را با کره و نصف قاشق چایخوری شکر و زعفران کمتر از یک دقیقه تفت دهید شکر که آب شد خاموش کنید .خلال ها را با روغن و گلاب کمی تفت دهید.

بعد ته چین رو به سلیقه خودتون تزئین کنید.

زرشک پلو با مرغ هم پیشنهاد ویژه ی ما به شماست…

@ashpazi_deser_tazeen

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.