باسلوق لقمه ای

باسلوق لقمه ای سلام شف
0
4/5 - (1 امتیاز)

باسلوق لقمه ای یک شیرینی فوق العاده خوشمزه و سنتی است. با ما همراه باشید با این رسپی عالی و معرکه…

کیک گلاب و هل  میتونه ایده ی خوبی باشه برای اینکه در کنار باسلوق لقمه ای با اون هم پذیرایی رو کامل تر کنید…

مواد لازم:

نشاسته 1 لیوان .

شکر 2 لیوان .

گلاب نصف لیوان

آب 3 لیوان .

پودر هل 1/4 قاشق چایخوری .

پودر نارگیل و مغز گردو به مقدار لازم

طرز تهیه باسلوق لقمه ای

۱-نشاسته را داخل کاسه ای بریزید و به آن ۱ لیوان آب سرد اضافه کنید و ۱۵ دقیقه بگذارید بماند سپس هم بزنید تا نشاسته حل شود ، ۲ لیوان دیگر آب و شکر را به نشاسته اضافه کنید.

۲-نشاسته را داخل کاسه ای بریزید و به آن ۱ لیوان آب سرد اضافه کنید و ۱۵ دقیقه بگذارید بماند سپس هم بزنید تا نشاسته حل شود ، ۲ لیوان دیگر آب و شکر را به نشاسته اضافه کنید.

۳-داخل سینی یا ظرفی گود پودر نارگیل را به قطر ۵ سانتیمتر پخش کنید ف به کمک ابزار داخل پودر نارگیل حفره هایی ایجاد کنید و در انتهای هر حفره تکه ای مغز گردو قرار دهید.

۴-با مخلوط نشاسته که روی حرارت کم قرار دارد این حفره ها را پر کنید و در انتها نیز روی ان را با پودر نارگیل بپوشانید و اجازه دهید خوب سرد شود ، پس از سرد شدن تک تک خارج کنید و سرو نمائید.

نکته ها باسلوق لقمه ای

میتوانید بجای مغز گردو از پسته ، بادام ، کنجد و … نیز استفاده کنید ؛ دقت کنید که نشاسته باید گرم باشد چون نشاسته سرد شده فرم دلخواه را نخواهد داد ، برای ایجاد بافتی ارتجاعی تر میتوانید مقداری ژلاتین هم به نشاسته اضافه کنید.

در صورتی که نمیخواهید به این شکل باسلوق را آماده کنید میتوانید کف ظرف مقداری پودر نارگیل بریزید سپس نشاسته را روی آن پخش کنید و روی ان با فاصله مغز گردو بچینید و مجدد مقداری پودر نارگیل روی نشاسته بپاشید و پس از سرد شدن به شکل لوزی یا مربع برش بزنید.

عکس از : زهرا حسین آبادی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.