حلوا رولتی شکلاتی مجلسی

1
Rate this post

براتون حلوا رولتی  شکلاتی مجلسی عالی آوردیم. یه رسپی آسون و خوشمزه که میتونه به راحتی هم درست کردن حلوا رو یادتون بده هم مجلسی تزیین کردنشو. شما هم با کمی دقت می تونید رول های عالی از این حلواهارو آماده کنید. پس با ما همراه باشید با این آموزش فوق العاده خوشمزه و زیبا… این حلواها برای تمام مراسم ها مناسبن. می تونید حلوای داخل رول ها رو زعفرونی هم کنید. برای اینکار از دستور پخت حلوای زعفرانی استفاده کنید.

مواد حلوا:

روغن جامد 150 گرم

کره 20

ارد 250

مواد لازم شربت:

شکر…200گرم

اب یک پیمانه

حلوا رولتی  شکلاتی مجلسی

گلاب نصف پیمانه

زعفران غلیظ 3 ق س

کرم حلوا:

تخم مرغ یک عدد

شکر نصف پیمانه

ارد یک چهارم پ

شیر 2 پ

وانیل 1 پینچ

کره 15گرم

طرز تهیه:

حلوا رو به روش حلوا معمولی درست کرده. اجازه بدین‌کمی از دما بیفتد بعد روی کاغذ روغنی پهن کنید

مواد کرم را هم اماده کرده روش نایلون بندازین تا رویه نبندد.این نکته مهم‌برای همه‌کرم هاست

حلوا را روی سطح نایلون به شکل مستطیل پهن کرده کرم را روی ان با لیسک پهن میکنیم از هر طرف یکی دو سانت مواد نمیریزیم که وقت رول کردن بیرون نزنه کرم.

بعد که کرم را روی حلوا صاف کردیم به کمک پلاستیک حلوا رو رول میکنیم و در یخچال میگذاریم تا سرد بشه و خودش رو بگیره.

در صورت تمایل روی ان کمی شکلات اب کرده و و باچنگال خط بکشید و  پودر پسته یا کنجد بپاشید بعد که خودشو گرفت با چاقوی تیز برش میزنیم.

این حلوا هیچ خمیری نداره و از حلوا و یه کرم ساده درست شده که به زیبایی روی هم قرار گرفتند و در آخر حلوا رولتی  شکلاتی مجلسی رو به ما دادن. شما هم میتونید این حلوا رو به همین سادگی آماده کنید. امیدواریم که از این دستور خوشتون اومده باشه. از همراهیتون سپاسگذاریم. نوش جونتون باشه.

1 نظر
  1. Avatar photo
    هاجر می گوید

    ببخشیدمیشه عملانشون داده بشه؟ظمناچراوقتی حلواخشک میشه ؟اگه شربتش شیره ای نباشه؟یاابشوکشیده باشه یعنی قبل ازاینکه قوام بیادبه حلوابریزیم ومخلوتش کنیم؟من خودم برای مراسمم حلوارولت درس میکنم وخیلی هم درست میکنم وحلوای زعفرونی که مامانم می پزه شربتشوکه گفتم نمیدونم چکارمیکنه که حلواش خشک میشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.