ژله هندونه ای

0
Rate this post

طرز تهیه ژله هندونه ای خیلی آسونه و سریع هم آماده میشه… البته زمانبر هست اما سرعت انجام مراحل بالاست… این ژله یه ایده ی خوب برای شب یلداست… پس از دستش ندید… پاناکوتا و ژله انار چتری هم یه ایده خوب و ناب دیگه از ایده های یلداییه که بهتون پیشنهاد میدیم از دستش ندید… با ما همراه باشید…

#ژله_هندوانه_ای#شب_یلدا

طرز تهیه ژله هندونه ای

برای درست کردن این ژله که برای شب یلدا مناسبه، احتیاج به یک بسته ژله قرمز، نصف بسته ژله سبز و نصف بسته ژله آلورا داریم.ابتدا قالب ناودونی رو کاملا چرب می کنید. قالب ناودونی هم فلیزیش هست هم پلاستیکی.

ژله قرمز تو هر طعمی که دوست دارید داخل ظرف می ریزید با یک لیوان آب جوش کاملا مخلوط می کنیم. می زاریم کاملا خنک بشه. بعد بهش حدود دو قاشق شیر که به دمای محیط برسه، اضافه می کنیم. نصفشو داخل یه کاسه دیگر می ریزیم داخل یخچال می زاریم. تا نیم بند بشه. بعد بهش شکلات چیپسی اضافه می کنیم.

داخل قالب می ریزیم. داخل یخچال می زاریم تا سفت بشه. بعد بقیه ژله قرمز روش می ریزیم. دوباره در یخچال می زاریم تا تقریبا سفت بشه. ولی نه خیلی☺

شروع به درست کردن قسمت سفیدش می کنیم. ژله آلورا را با نصف لیوان آب جوش حل کردم. بعد از خنک شدن بهش بستنی آب شده روش ریختم. بعد از یکدست شدن، با قاشق روی ژله قرمز می ریریم. دوباره داخل یخچال می زاریم.

شروع به درست کردن ژله سبز می کنیم. مثل ژله قرمز عمل می کنیم. ولی من بهش یه قطره رنگ خوراکی سبز اضافه کردم که نزدیکتر به پوست هندونه باشه. بعد از خنک شدن بهش یک قاشق شیر اضافه کردم تا کمی مات بشه. بزارید حدود دو تا سه ساعت در یخچال باشه تا کاملا سفت بشه.

چقدر تایپ کردم، خسته شدم?
insta:@Atiyeh.azad.16

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.