نان خامه ای

0
Rate this post

امروز قراره طرز پخت نان خامه ای رو یاد بگیرید. یه شیرینی فوق العاده خوشمزه و عالی… در ادامه با ما همراه باشید…نان خامه ای ترک دار

مواد لازم

آب……۱ لیوان معادل ۲۰۰ میلی لیتر

آرد سفید قنادی…….۱ لیوان معادل ۱۵۰ گرم

کره …….۵۰گرم

تخم مرغ……. ۴ عدد متوسط

نان خامه ای

بکینگ پودر …….یک سوم قاشق.چایخوری

نمک….. کمی

وانیل….. نوک قاشق چای خوری

شکر……۱قاشق غذاخوری

طرز تهیه نان خامه ای

اول فرتون را روی حرارت ۲۰۰ درجه یا بالاتر از حرارتی که برای پخت کیک ساده تنظیم می کنید ، روشن کنید . کف سینی فر را کاغذ روغنی بیندازید. آرد را با پکینگ پودر و نمک مخلوط و الک کرده کنار بگذارید . قیف بزرگ برداشته ماسوره ی گردکنگره دار را درون آن قرار دهید .

آب ، کره ، شکر را درون قابلمه ریخته ، روی حرارت متوسط بگذارید تا از زیر جوش بزند همین که روغن در آب مذاب شد و آب شروع کرد از زیر حباب زدن ، آرد را یک مرتبه داخل قابلمه ریخته و با قاشق چوبی هم بزنید تا خمیر گلوله شود و دیگر خمیری به دور قابلمه نچسبد ومثل حلوا وسط قابلمه جمع بشه. خمیر را داخل کاسه ی بزرگی پهن کنید تا داغی آن گرفته شود . حدود ۵ دقیقه صبر کنید .

تخم مرغ ها را دانه دانه به خمیر نان افزوده هر کدام را جداگانه کاملاَ به خورد آن بدهید و بدانید که راحت ترین وسیله برای این کار دستتان است? با آخرین تخم مرغ وانیل را هم اضافه نمایید . خمیر را یک جا داخل قیف ریخته و آنرا با فاصله روی سینی تقسیم کنید این که چه مدلی می زنید به خودتان بستگی دارد من با قیف و ماسوره ۲dمثل بامیه یه شکوفه بزرگ زدم?.

فقط توجه داشته باشید زیاد نازک و درشت نزنید تا پخت نان ها یکسان صورت پذیرد . سینی را داخل فر بگذارید و بعد از نیم ساعت در فرتون را باز کنید و از دیدن پف نانهایتان لذت ببرید?

 نکته :

وقتی تخم مرغو به موادتون اضافه کردین میتونید همه تخم مرغها را باهمزن بزنید تا از لختگی دربیاد و با ۴ مرحله به موادتون اضافه کنید و با همزن بزنید ولی اون کیفیتی که با مخلوط کردن با بدست تو خمیر ایجاد میشه با همزن نیست.می تونید دوتا تخم مرغ اول با دست هم برنید بقیه رو با همزن.

نان ها ۳۰ الی ۴۰ دقیقه ممکنه برای پختشون طول بکشه چون بسته به فر فرق داره در این مدت اصلاَ در فر را باز نکنید.  نکته :می تونید نونامو از بالا شکاف بزنید و خامه بریزد اگه دوست داشتین میتونید وقتی نوناتون کاملا سرد شد ته نون ها رو کمی سوراخ کنید با چاقو و خامه رو تو قیف با ماسوره داخل نونارو شکوفه بزنید.

کلیپشو در پیچ زیر زیر دنبال کنید.☺??
insta:@Atiyeh.azad.16

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.