کیک وانیلی بدون فر

0
5/5 - (1 امتیاز)

سلام دوستان?
وقت بخیر.
برای اولین بار بود کیک بدون فر درست میکردم. اصلا فکرش نمیکردم خوب بشه و بافت پوکی داشته باشه.ان شالله دفعه بعد ویدیو هم از طرز تهیش آماده میکنم. کیک وانیلی بدون فر

#کیک وانیلی بدون فر

مواد لازم:

تخم مرغ۴عدد.وانیل ۱/۲ق چ.شکر۱پ.روغن مایع ۱/۲پ.آرد۲ و ۱/۳پ.بیکینگ پودر۲ق چ.ماست۱/۲پ.شیر۱/۲پ.
-پیمانه در این رسپی لیوان دسته دار فرانسوی به حجم ۲۵۰میلی لیتر است.

طرز تهیه کیک وانیلی بدون فر

@najmeh_shariat
تخم مرغ و شکر و وانیل با همزن حدود ۵ دقیقه بزنید تا کاملا کشدار و رنگ آن روشن شود.روغن بریزید به هم بزنید شیر و ماست اضافه کنید و مخلوط کرده در آخر آرد را با بیکینگ پودر دو بار الک و سپس در مواد فولد کنید.در حد مخلوط شدن به هم بزنید.قالب ۲۵ سانت میان تهی را چرب و آردپاشی کنید و خمیر کیک داخل آن بریزید قالب را درون قابلمه روی سه پایه قرار دهید و سریع در قابلمه همراه با دمکنی روی آن قرار دهید.

پنج دقیقه اول شعله اجاق گاز متوسط رو به بالا باشد تا محیط کاملا داغ داغ بشه اما ۵۵ دقیقه بعد حرارت کم کنید بعد از یک ساعت با خلال چوبی تست کنید اگر تمیز بیرون آمد کیک آماده است.

-از ابتدای کار قابلمه ای که بزرگتر از قالب باشه (مال من جنسش رویی بود) همراه با یه وسیله ای که قالب روی اون قرار بگیره و به عنوان سه پایه ازش استفاده بشه داخل قابلمه گذاشته و همراه با در روی حرارت بزارین تا قابلمه گرم بشه و موقعی که قالب رو داخلش میزارید داغ باشه من از کاتر گردی که قالبم روش قرار می گرفت به عنوان سه پایه استفاده کردم اینم بخاطر اینه که کف قالب با قابلمه در تماس نباشه و کیک نسوزه.آب هم نیاز نیست داخلش بریزین.

کیک وانیلی بدون فر

-از قالب تفلون پاوند کیک استفاده کردم معمولا کیک در قالبهای تفلون داخل فر خیلی سریع برشته میشه ولی توی قابلمه که حرارت زیاد نیست فکر کنم مناسب باشه.

این دستور کیکیه که در پستهای پایین در فر درست کردم پس اگه تمایل دارین در فر پخته بشه با حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد به مدت تقریبا ۴۰ دقیقه کیک آماده میشه.

-برای تزیین این کیک از گاناش استفاده کردم.صد گرم خامه صبحانه را گرم کنید یا روی اجاق گاز یا در ماکروفر اما نجوشه سپس صد گرم شکلات شیری یا تلخ خردشده داخلش بریزین و به هم بزنید تا با حرارت خامه شکلات آب بشه.
@najmeh_shariat :عکس و رسپی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.