کیک شکلاتی

0
Rate this post

کیک شکلاتی دوست دارید؟ کیه دوست نداشته باشه؟ طرز پختشو بلدید؟ اگه نه با ما همراه بشید تا دستور پخت این کیک عالی و خوشمزه رو با هم یاد بگیرید. البته اینم بگم شما میتونید دستور پخت کیک اسفنجی رو بعنوان پایه ی این کیک استفاده کنید و در نهایت با اضافه کردن شکلات یه کیک شکلاتی اسفنجی عالی داشته باشید. بهرحال ما براتون این دستور پخت کاملو محیا کردیم تا بتونید به بهترین نحو ممکن کیک شکلاتی رو آماده کنید و ازش لذت ببرید.

مواد مورد نیاز

آرد : ۲ پیمانه

تخم مرغ : ۴ عدد

شیر : ۱ پیمانه

کیک شکلاتی

شکر : ۱ پیمانه

روغن مایع : یک پیمانه

بیکینگ پودر : یک قاشق سوپ خوری

وانیل : ۱ قاشق سوپ خوری

پودر کاکائو : ۳ قاشق سوپ خوری

 طرز تهیه کیک شکلاتی

ابتدا تخم مرغ ؛ شکر و وانیل را باهم مخلوط می کنیم و با همزن خوب هم میزنیم تا به رنگ کرم دربیاید ؛ حدود ۴ تا ۵ دقیقه برای هم زدن کافی است.

سپس روغن مایع را به آن اضافه می نماییم و با همزن خوب هم میزنیم تا یکدست شوند ؛ شیر را اضافه میکنیم و دوباره با همزن خوب هم میزنیم. وقتی همه مواد به طور کامل و یکدست مخلوط شدند آن را کنار میگذاریم.

حالا در یک ظرف جداگانه تمام مواد خشک یعنی آرد، بیکینگ پودرو پودر کاکائو را باهم مخلوط میکنیم. وقتی مواد کامل مخلوط شدند، آنها را سه بار الک میکنیم و به موادمان که کنار گذاشته بودیم اضافه می کنیم و با همزن خوب هم میزنیم تا تمام مواد یکدست شوند

قالب کیک را چرب کرده و همه مواد را داخل آن میریزیم و داخل فری که از قبل گرم شده در دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه قرار می دهیم.

اینم از کیک شکلاتی خوشمزه و عالیمون. امیدواریم که تو لحظه های شادیتون ازش استفاده کنید و لذت ببرید. نوش جونتون.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.