کیک خیس اسپانیایی

0
5/5 - (1 امتیاز)

آموزش کیک خیس اسپانیایی برای دوستداران کیک، رسپی امروز آشپزی با ماست. این دستور رو حتما دنبال کنید که خیلی کامله و عالیه!! کیک عسل و بادام مارو هم از دست ندی!

لطفا ۲عدد تخم مرغ رو بزارید بیرون تا هم دمای محیط بشه قبل از بستن درب یخچال شیر را هم بزارید کنار تخم مرغ و البته خامه صبحانه با قوطی صورتی رنگ که اون گوشه داره چشمک میزنه و میگه منم ببر

حالا تشریف ببرید سر کابینت آرد و بیکینگ پودر رو در بیارین عسل و روغن مایع

الک و همزن کاسه بزرگ و لیسک و ترازو را هم روی میز بزارید غر نزنید که من خودم همینجوری کار میکنم هنر جوهامم باید مثل خودم باشن میز کارتون حاضر

حالا طرز تهیه

کاسه بزرگ را روی ترازو بزارید و بعد ترازو را روشن کنید ۱۷۰گ آرد داخلش بریزید و ۳ق غ پودر کاکائو و ۳ق م بیکینگ را داخلش، من چون الکم دسته دار و استوانه ایه الک را روی ترازو میزارم برای اندازه گیری مواد کیک .

داخل کاسه بعدی ۲عددتخم مرغ را همراه ۱۰۰گرم روغن میزنیم

مواد کاسه اول را الک میکنیم و ۱۱۰گرم شکر بهش اضافه میکنیم و ۱۷۰گ عسل یا شربت ذرت و با همزن میزنیم ۱۴۰گرم شیر و بعد مایع تخم مرغ را کم کم اضافه میکنیم دوست داشتین نوک ق چ وانیل اضافه کنید یا ا ق چ دارچین میتونید هم این کار رو انجام ندید و بعد مایع کیک رو داخل قالب چرب و پودر کاکائو پاشی شده بریزید و در فر ۱۸۰به مدت تقریبی ۴۵تا ۱ساعت بپزید و قبل از خروج قالب از فر حتما با تستر از پخت کامل کیک اطمینان حاصل کنید.

برای گاناش ۵۰۰گرم شکلات تخته ای را ریز خرد کنید و ۵۰۰گرم خامه را روی حرارت بسیار ملایم قرار بدید تا از کناره ها خامه شروع به حباب زدن یا جوشیدن بکنه بعد شکلات ریز خرد شده را بهش اضافه کنید و مدام هم بزنید تا یکدست اب بشه لازم نیست

کیک خیس اسپانیایی

الان شعله گاز روشن باشه خودش آروم آروم اب میشه ۱ق غ شربت ذرت یا عسل هم اضافه کنیدوقتی یکدست شد ۲۰۰گرم از گاناش را داخل یخچال بزارید و مدام در بیارید و هم بزنید تا کمی از حالت روان در بیاد.

قسمت دیگه گاناش رو هم روی بخار کتری بزارید روان بمونه کیک که خنک شد و دولایه روی لایه اول گاناش خنک رو بزنید و لایه بعدی رو روش قرار بدید واقعا لازمه بگم اگه روی کیک گنبدی داری باید صافش کنید و با چاقو اره ای گنبدیش رو بگیرید؟

لایه دوم رو هم که روی گاناش قرار دادید کیک هم که روی سه پایه است گاناش روان رو روش بدید و اجازی بدید اضافه هاش بچکه لازمه بگم که زیر سه پایه باید سینی قرار بدید؟

تا گاناش اضافه به راحتی جمع بشه؟ حالا کیک را خیلی آروم با مثلا ی کفگیر که سر پهنی داره به ظرف سرو انتقال بدید من روی کیک رو که صاف کردم با اضافاتش کناره ها رو کاور کردم که نمونه و شب تا صبح کیک رو داخل یخچال استراحت بدید تا مزه ها به خورد هم برن و فردا برش بدید.

کار دوست هنرمندمون :
@manak.m

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.