قرابیه ی ارده و گردو

0
4/5 - (1 امتیاز)

دستور پخت قرابیه ی ارده و گردو برای شما دوستان عزیز، یه شیرینی قدیمی و مفید و عالی برای شما سخت پسندان عرصه ی شیرینی پزی! این شیرینی با ترک های کوچکی که رو خودش داره خیلی جالبه و با اینکه قیافه ی سفت و سختی داره اما لطیف و شکنندست و خیلی خوشمزست.

این شیرینی برای پذیرایی خیلی مناسبه. خصوصا اگه برای تعطیلات عید نوروز دنبال یه شیرینی عالی و با دوام می گردید میتونید این قرابیه رو درست کنید و از خوردنش لذت ببرید. مطمئنا نظر مهموناتون هم به این خوشمزه گردویی جذب میشه.

حتی میتونید کنار این شیرینی از شیرینی نان برنجی هم استفاده کنید تا دوتا بافت متفاوت و تو یه بشقاب داشته باشید. با ما همراه باشید با دستور پخت قرابیه ی ارده و گردو عالی!

 

چقدر خوشمزه ست این شیرینی … ??? دستور از پیج دوست هنرمندمjamilehsorayaie
به قول ضرب المثل معروف شنیدن کی بود مانند دیدن ??حالا خوردن کی بود مانند گفتن ?? خلاصه از من گفتن بود ?

طرز تهیه قرابیه ی ارده و گردو

واما رسپی این خوشمزه که بافتش هم تقریبا مثل شیرینی بهشتی می مونه …..???

کافیه یک پیمانه پودر قند الک شده رو با نصف پیمانه روغن مایع با همزن بزنید تا کمی پودر قند آب بشه وزیر دندون احساس نشه ،بعد نصف پیمانه هم ارده اضافه کنید ،

یک قاشق مربا خوری وانیل ،بعد بازم تو این شیرینی مخلوط کنید بعد نصف پیمانه هم گردو خرد شده ویک پیمانه هم آرد الک شده که البته ممکن کمی بیشتر هم بشه ،همه این مواد رو خوب باهم مخلوط کنید تا یه خمیر نرم بدست بیاد بعد تو دستتون گرد کنید وپهن وروش یه کوچولو دیگه گردو برای تزیین بزارید

وبعد داخل فر گرم شده با دمای ۱۶۰ درجه به مدت ۱۵ دقیقه شیرینی رو بپزید روی کاغذ روغنی حتما بزارید بعد از خنک شدن از کاغذ جدا کنید…. به همین راحتی ولی به چه خوشمزگی??
عکس و رسپی:

@ashpazibaasatid
کاری ازدوست هنرمند
melorin9213
#قرابیه_ارده_گردو
# شیرینی _عید

Melorin9213

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.