دسر پسته ایده ی یلدایی

0
Rate this post

دسر پسته یه دسر یلدایی عالیه که با توجه به پسته ای که داخل خودش داره هم مقویه و هم زیادی خوشمزه…. محاله درستش کنید و پشیمون بشید… امیدواریم که این رسپی هم بدردتون بخوره و بتونید باهاش یه شب رویایی رو بسازید. اگه دنبال یه ایده ی ناب برای یلدا هستید، میتونید دستور  طرز تهیه هندوانه ژله ای ، مخصوص شب یلدا رو هم یاد بگیرید…

#دسر_پسته

طرز تهیه دسر پسته

اول یک کیک معمولی ۲ تخم مرغی درست کردم (دوتا تخم مرغ را با یک لیوان شکر زدم تا کشدار بشه بعد نصف لیوان روغن مایع اضافه کردم و نصف لیوان شیر ومخلوط کردم و یک لیوان پودر پسته و چند قطره رنگ خوراکی و پودر هل و نصف ق پکینگ پودر و یک لیوان ارد الک شده مخلوط کردم و تو فر ۱۸۰ درجه ۵۰ دقیقه گذاشتم بپزه)

بعد اینکه کیک پخت و خوب خنک شد پودرش کردم و با ۲۰۰ گرم شکلات تختهای شیری و۲ ق غ کره اب شده و چند قاشق شیر مخلوط کردم تا حالت خمیری باشه و ته قالب تارت رو کیسه فریزر انداختم و مواد کیک رو توش ریختم و فشردش کردم و از قالب بر گردوندم.

تو یه ظرف یک بسته پودر ژله قرمز رنگ هر طعمی که دوست داشتین رو با یه لیوان آبجوش و نصف لیوان آب سرد مخلوط کردم
و روی کیک قسمت گودش را با خامه قنادی صاف کردم.

و چند قاشق از ژله آماده را رو خامه ریختم و گذاشتم یخچال تا سفت بشه (اینکار را انجام میدیم چون موقع ریختن تکه های ژله زیرش سفید دیده نمیشه و یکدست قرمز دیده میشه)

بقیه ژله رو هم تو همون کاسه که درست کردم گذاشتم یخچال بعد اینکه خودشو گرفت با چنگال زدم تا تکه تکه بشه ورو کیک و خامه ریختم ( عین فیلم )و یکنواخت کردم

و دورش را هم خامه قنادی رو با ماسوره شکل دادم و روش شکلات اشکی چیدم

عکس و رسپی:
simin__nahani

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.