کیک پرتقال بدون تخم مرغ

0
Rate this post

کیک درست کردن خیلی خوبه. بیشتر افراد کیک رو دوست دارن اما بوی تخم مرغ رو نه بخاطر همین از درست کردن کیک منصرف میشن. حالا امروز براتون دستور کیک پرتقال بدون تخم مرغ رو آوردیم. این کیک مثل کیکای دیگه میشه و هیچ فرق دیگه ای نداره،مگه بوی تخم مرغش. که البته اکثرا تو کیکای دیگه هم بوی تخم مرغا اگه درست آماده بشه اصلا احساس نمیشه! میتونید صحت این حرفو تو پخت کیک اسفنجی تو همین سایت ببینید.

سلام دوستان?
وقت بخیر. امیدوارم در صحت و سلامت کامل باشید و حال دلتون هم خوبِ خوب باشه.

اگه دوست دارین برای عصرونه تون یه کیک درست کنید اونم از نوع پرتقالی و البته بدون تخم مرغ پیشنهاد من این کیکه. بعد از استقبالی که از کیک بدون تخم مرغ قبلی شد که از نوع شکلاتی بود، تصمیم گرفتم نوع ساده اونم امتحان کنم و نتیجه رضایت بخش بود. بافت خوبی هم داشت. از عطرش هم که دیگه نگم خودتون میدونید پرتقال چه میکنه.

#کیک_پرتقالی بدون تخم مرغ

ماست غلیظ ۱/۲پ.

شکر دانه ریز۳/۴پ.

آب پرتقال ۱/۲پ.

روغن مایع۱/۳پ.

رنده پوست پرتقال( قسمت نارنجی رنگ)۱/۲ق چ.

آرد سفید۱و۱/۲پ.

جوش شیرین۱/۲ق چ.

بیکینگ پودر۱ق چ

طرز تهیه کیک پرتقال بدون تخم مرغ

ماست و شکر رو با هم بزنید تا شکر حل بشه. آب پرتقال و روغن اضافه کرده و مخلوط کنید. رنده پوست پرتقال هم بریزید. آرد و بیکینگ پودر و جوش شیرین با هم الک کنید و به مواد اضافه کرده و در حد مخلوط شدن به هم بزنید نه بیشتر.

قالب بیست سانت رو چرب و آرد پاشی کرده یا کاغذ قرار دهید. خمیر کیک رو داخل قالب ریخته و سپس درون فری که از قبل با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد گرم شده به مدت تقریبا ۴۰ دقیقه قرار دهید و پس از این مدت با خلال چوبی تست کنید.

کاری از بانوی هنرمند:
instagram: @najmeh_shariat
#کیک_خونگی_نجمه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.