کیک نوتلا

0
Rate this post

قراره امروز کیک نوتلا درست کنیم. یه کیک خوشمزه و آسون و محبوب برای پذیرایی از مهموناتون. البته و صد البته این کیک برای خانواده و دورهمی ها و میان وعده ها عالیه!!!

مواد مورد نیاز

#آرد ۲ پیمانه

#شکر ۱و ۱/۳پیمانه (من کمتر ریختم)

#تخم مرغ ۴عدد

#آب جوش یا شیر داغ ۳/۴ پیمانه

#شکلات نوتلا ۲قاشق غ(شکلات فرمند و مارکهای دیگه هم قابل استفاده هست)

#روغن مایع ۳/۴پیمانه

#پودر کاکائو۲ قاشق غ

 

#وانیل نصف قاشق چ

#بکینگ پودر۱ ق غ سر صاف

#نمک۱پینچ

طرز تهیه کیک نوتلا

قالب با قطر ۲۵سانتی متر چرب و ارد پاشی کنید.فر با دمای ۱۸۰درجه ی سانتیگراد گرم کنید,آرد و بکینگ پودر و نمک رو با هم ترکیب و۳ بار الک کنید.

شیر داغ یا آب جوش رو با پودر کاکائو و نوتلا با هم مخلوط کنید و کاملا هم بزنید که محلول یه دست بشه.
زرده و سفیده ی تخم مرغ رو جدا کنید,سفیده ها رو ابتدا با دور کند همزن و سپس با دور تند خوب هم بزنید و نیمی از شکر به تدریج بهش اضافه کنید. وقتی حجم گرفت و به مرحله ی سافت پیک رسید بزارید کنار.

زرده رو با بقیه ی شکر و وانیل به خوبی هم بزنید وقتی رنگش روشن شد,محلول کاکائویی رو بهش اضافه کنید و خوب هم بزنید در نهایت روغن رو اضافه کنید و بعد از کمی هم زدن همزن رو خاموش کنید,

حالا آرد و سفیده ی تخم مرغ یکی در میون تو سه مرحله به مایه نیم اماده ی کیک اضافه کنید,با لیسک بصورت دورانی و در یک جهت هم بزنید. مایه رو تو قالب بریزید و به مدت ۴۵ دقیقه در طبقه ی وسط فر قرار بدید.

اینم از کیک نوتلا خوشمزه! این کیک بافتی شبیه کیک اسفنجی داره و طرفدارای زیادی هم داره. حتما آمادش کنید و ازش لذت ببرید. ممنون از همراهی شما دوستان. نوش جان

کاری ازبانوی هنرمند سمیرا فروزان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.