کیک شکلاتی خانگی

0
Rate this post

کیک شکلاتی خانگی با روش پختی آسون و عالی برای تموم کسانی که به دنبال طرز تهیه این کیک عالی بودند. این کیک با سس شکلاتی روش رو از دست ندید!!

کیک شکلاتی خونگی

مواد لازم

تخم مرغ : ۴ عدد

شکر : ۱ و ۱/۲ پ

روغن :۲۰۰ گرم

پودر کاکائو شیرین نشده : ۱/۲ پ

پودر نسکافه : سه قاشق مربا خوری

کیک شکلاتی خانگی

آرد : ۲ و ۱/۲ پ

بیکینگ پودر : یک قاشق غذاخوری

وانیل : نصف ق چ

خامه : ۱/۲ پ

شیر : یک پ

نمک : ۳/۴ ق چ

 

طرز تهیه کیک شکلاتی خانگی

قالب بانت یا میان تهی را چرب و آرد پاشی کنید و کنار بگذارید.فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید.در یک کاسه شیر و خامه را با همزن بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شود .در یک ظرف دیگر پودر کاکائو، پودر نسکافه بیکینگ پودر ،آرد و نمک را با هم مخلوط کنید .

در یک کاسه بزرگ روغن و شکر را با همزن زده سپس تخم مرغ ها و وانیل را اضافه کرده با همزن بزنید تا کاملا مخلوط شود . سرعت همزن را کم کرده ابتدا مخلوط آرد ، بعد مخلوط شیر و خامه را اضافه کرده و با لیسک مواد را بخوبی مخلوط کنید .

مایه کیک را در قالب ریخته و در فر از پیش گرم شده به مدت ۵۰ دقیقه بگذارید. بعد از اینکه کیک آماده شد و از فر درآوردید ، اجازه دهید ۱۰ دقیقه در قالب سرد شود و بعد از قالب خارج کنید.

سس روی کیک شکلاتی خانگی

شکلات تخته ای ( خرد شده ) : ۷۰ گرم

خامه : سه قاشق غذاخوری

شیر : یک استکان

گلوکز : یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه سس شکلاتی :

خامه را روی حرارت گذاشته تا جوش بیاید. شکلات تخته ای خرد شده را به خامه اضافه کرده ، هم بزنید بعد شیر را اضافه می کنیم ، هم می زنیم تا شکلات کاملاً ذوب شود. بعد گلوکز را اضافه می کنیم. وقتی کیک خنک شد بر روی کیک می ریزیم.
امیدوارم دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.