تارت فندوق و گردو

0
5/5 - (1 امتیاز)

دستور تارت فندوق و گردو هدیه ی امروز ما به شماست.

آرد…… ۲۸۰ گرم

پودر قند…… ۷۰ گرم

کره…… ۱۵۰ گرم

تخم مرغ ……۲ عدد

وانیل مایع…… ۱/۴ قاشق مرباخوری (یا وانیل پودری ۱/۲ ق م)

بکینگ پودر ……۱ قاشق مرباخوری

 مواد میانی تار فندوق و گردو

تخم مرغ….. ۲ عدد

پودر قند……. ۱ پیمانه

وانیل مایع…… ۱/۸ قاشق مرباخوری (یا وانیل پودری ۱/۲ ق م)

فندق و گردوی خرد شده…… ۲۰۰ گرم

 مواد تزیین

شربت بار ……۲ قاشق سوپخوری

پسته خرد شده…… به میزان لازم

 طرز تهیه تارت فندوق و گردو

آرد، پودر قند، کره، تخم مرغ، وانیل، بکینگ پودر را با هم با دست مخلوط کنید و به صورت خمیری منسجم درآورید.

خمیر را به مدت نیم ساعت در یخچال استراحت دهید. فر را روی حرارت ۳۵۰ فارنهایت یا ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و پنجره فر را طبقه وسط قرار دهید. گلوله های کوچکی از خمیر را برداشته و درون قالبهای تارت به قطر ۳ سانتیمتر را با این خمیر بپوشانید.

خمیر کف قالب را با چنگال سوراخ کنید.  برای مواد میانی تخم مرغ ها، پودر قند و وانیل را با مفتول کمی بزنید تا مخلوط شوند. سپس فندق و گردو را اضافه کرده، داخل تارتها را با این مواد پر کنید. خمیر را داخل فر به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه بپزید. شیرینی را پس از سرد شدن از قالب جدا کنید.

روی آنها با برس شربت بار بمالید و پسته خرد شده بپاشید. ??? نکته: فندوق و گردو را هر کدام جدا گانه تفت دهید.تا پوست آنها کنده شود.هر کدام را داخل سینی فر به تنهایی ریخته.

داخل فر از قبل گرم شده قرار می دهیم.حدودا ۱۰ دقیقه کافیه.بهتر ۵ دقیقه اول سینی را تکون دهید تا جابهجا شود.بعد پوستش را در بین دست می کنیم. بعد از تفت خوردن داخل کیسه زیپ کیپ ریخته و خردش می کنیم.باید در حدی باشه که زیر دندان بیاید.

پس زیاد لهش نکنید. اگر دیدید خمیر چسبنده هست می تونید یک قاشق آرد به مواد خمیر اضافه کنید.خمیر را هم با نوک انگشت ورز بدید.و چنگ نزنید.

قالب ایت نوع تارت حتما باید ۳ سانت باشه.سایز بزرگش خیلی جالب نیست. به جای شربت بار می تونید عسل بن ماری کنید یا تو مایکروفر بزارید تا رون بشه.بعد با برس روی تارت بزنید.روشم پودر پسته بریزید. با این مقدار مواد حدودا ۶۰ تا دونه تارت تو قالب ۳ سانت میده. امیدوارم تمام نکات رو گفته باشم.☺

دستور پخت شیرینی نان برنجی تقدیم نگاهتون.

insta:@Atiyeh.azad.16

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.