مرغ تندوری ماسالا

0
Rate this post

مرغ تندوری ماسالا یا مرغ تنوری نوعی غذای معروف هندی است که از مرغ، ماست و ادویه‌جات (مَصالحه) تهیه شده و در تنور (هندی: तन्दूर تندور) بریان می‌شود.
در بسیاری از رستوران های پاکستانی و هندی، مرغ تندوری ماسالا قرمز با پیاز و برش های لیموی تازه سرو می شود. در هند، خوراک مرغ تندوری از جمله محبوب  ترین وعده های غذایی است که اصل آن از شمال هند ریشه گرفته و به تدریج در طی سال ها به حد کمال خود رسیده است.

با هم آموزش مرغ تندروی ماسالا را دنبال می کنیم.

مواد لازم

مرغ 1 عدد
ماست 2 پیمانه
روغن زیتون طعم دار پنج قاشق
پیاز متوسط 2 عدد
سیر رنده شده 2 حبه
زنجبیل تازه 1 قاشق غذاخوری
آب لیموترش 2 قاشق غذاخوری
پاپریکا 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل

#ادویه_تندوری برای مرغ 1 قاشق غذاخوری

#ادویه_گرام_ماسالا 1 قاشق غذاخوری
عسل یه قاشق غذاخوری

طرز تهیه مرغ تندروی ماسالا

پوست و چربی‌های اضافی مرغ را گرفته، ساق و انتهای ران مرغ را از هم جدا کرده با چاقو شکاف‌های کوچکی در اطراف گوشت مرغ ایجاد می‌کنیم.
یا اینکه با چنگال سوراخهای ریزی روی مرغ ایجاد کنید تا مواد به خوردش بره.
داخل ظرفی ماست و بقیه مواد را مخلوط کنید. بعد مرغ را داخل مواد آماده شده بخوابونید و به مدت 3 تا 8 ساعت داخل یخچال قرار بدید تا مزه دارشه.

مرغ ها را داخل یک ظرف پیرکس چرب شده بچینید نصف سس را روی مرغها بزنید و برای ۴٠ دقیقه یا تا زمانی که پخته و برشته شود با دمای 180 درجه سانتیگراد در طبقه وسط بپزید. وسط پخت بقیه سس را روی مرغ بزنید.
حال مرغ‌ تندوری ماسالا را داخل دیس چیده و اطراف آن را  با سبزیجات و لیمو تزیین کنید. در صورت تمایل می‌توان کمی سس کچاپ بر روی مرغ‌های تندوری بریزید.

غذای شما آمادست. شما میتوانید مرغ تندروی ماسالا خوشمزه را با سبزیجات و لیمو تزیین کنید و بر روی سفره قرار دهید. طعم و ظاهر این غذا برای مهمانی ها هم بسیار مناسب است.

نوش جان.😋

کاری از بانوی هنرمند
@eshghpazbanoo

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.