آش سبزی شیرازی

0
Rate this post

طرز تهیه آش سبزی شیرازی دستور امروز ماست.. دوستداران آش های محلی این آش مقوی و خوش عطر و طعم رو از دست ندید…

آش سبزی شیرازی

برای تهیه آش سبزی شیرازی بهتر است حبوبات شامل عدس ، نخود و لوبیا سفید و همچنین برنج نیم دانه را از شب قبل خیس کنید، در ظرفی دیگر گوشت گوسفندی خرد شده را با پیاز و مقداری نمک، فلفل و زردچوبه با کمی روغن تفت دهید و با اضافه کردن آب اجازه دهید پخته شود.

وقتی گوشت پخته شد، آن را از بقیه مواد جدا کرده و با گوشت‌کوب حسابی بکوبید. این کار به کش‌دارشدن آش سبزی شیرازی کمک می‌کند،

در مرحله بعد حبوبات پخته ‌شده را به همراه گوشت کوبیده ‌شده ،برنج‌های نیم دانه و سبزی خرد شده (تره و ترخون که عطر اصلی این آش را موجب می شود ) به مواد درون قابلمه اضافه کرده و اجازه دهید با حرارت کم آش حداقل به مدت دو تا سه ساعت، کاملا پخته و جا بیفتد و حسابی کشدار شود ، از سوی دیگرمقداری از پیاز داغ را به همراه روغن و زردچوبه تفت داده و به آش در حال جوشیدن اضافه کنید تا رنگ آش خوشرنگ شود

در طول پخت باید مرتب به آش سر بزنید تا ته نگیرد. در نهایت آش جا افتاده را با پیاز داغ و فلفل سیاه تزیین کرده و نوش جان کنید.

نکات مهم .

کوبیدن گوشت این آش بسیار مهم است ، مواد آش باید تا جایی پخته شود که خوب له و “کشدار ” شده باشند در تمامی مراحل پخت مرتب باید آش را هم بزنید چرا که راز اصلی خوشمزه شدن و کشدار بودن این آش هم زدن آن است.
.
مناسب ترین گوشت برای این آش “گوشت گردن یا سردست ” میباشد.
.
آش سبزی شیرازی یکی از محبوب ترین خوراک های شیراز است و برای صبحانه پخته می شود وبا پیاز داغ ، لیمو تازه و نان سنگک سرو میشود.

کلم پلوی شیرازی رو هم از دست ندید…

عکس و رسپی: @wodesata
Vegetable Āsh

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.