پلوی سنگ و سیر

0
Rate this post

آموزش یه غذای پلویی رو داریم اینبار! یه غذای سنتی و قدیمی کردی که طرفداران خاص خودشم داره. حالا دنبال سنگ تو این غذا نباشید. این فقط یه اسمه!!! پلوی سنگ و سیر ! اما پلویی بسیار بسیار خوشمزه هست که مطمئنا با یک بار استفاده کردنش مشتری دائمیش میشید. در ادامه با دستور پخت این غذا از یکی از همراهانمون در خدمت شماییم. با ما همراه باشید.

میتونید مقاله مرصع پلو رو هم در همین سایت دنبال کنید.

پلوی سنگ و سیر یکی از خوشمزه ترین و مشهورترین غذاهای کُردی است که واقعا به یک بار امتحان کردنش می ارزه دلیل اینکه چرا اسم این غذا سنگ و سیر هست رو نمیدونم یکم شاید اول به گوش جالب بیاد😄

مواد لازم:

سیب زمینی ۲ عدد که من برای این غذا از سیب زمینی گرد کوچیک استفاده کردم

هویج ۲ عدد

سینه مرغ ۱ عدد

پلوی سنگ و سیر

لوبیا سبز ۲ پیمانه

لوبیا قرمز ۱ پیمانه

برنج دانه گرد ۲ پیمانه

سبزی کوهی کاکوتی ۱ قاشق غذاخوری

نمک به میزان لازم

طرز تهیه پلوی سنگ و سیر :👩🏻‍🍳

اول سینه مرغو با پیاز چرخ میکنیم و بهش ادویه زردچوبه، فلفل سیاه و قرمز میزنیم و میزاریم یکم استراحت کنه در این حین لوبیا قرمز رو که از شب خیس خورده رو توی مقداری آب جوش میریزیم تا بپزه. در ادامه دستور پخت پلوی سنگ و سیر باید، بعد از نیم ساعت بهش هویج خورد شده نگینی رو اضافه می کنیم و بعد سبزی کاکوتی و لوبیا سبز میزنیم و بعد از ۱۰ دقیقه بهش سیب زمینی هارو که به اندازه حبه قند خورد کردیم اضافه میکنیم و گوشتامونو دونه دونه قلقلی میکنیم و میندازیم توی مواد در حال جوش.

بعد از ۱۰ دقیقه بهش برنجمونو اضافه میکنیم و نمک میزنیم و میزاریم تا خوب دم بکشه. اگه خواستین میتونید مثل برنج در حین دم یکم بهش روغن بزنید تا دم بکشه ولی در کل بین ما کرد ها رسمه که این غذارو بعد از پخت بهش سیر با ماست میزنیم و یکم روغن میریزیم روش و نوش جان میشه و واقعا‌ً غذای لذیذی هست حتما یه بار امتحان کنید .
از بانوی هنرمند:
@negin.foodblog

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.