‌ نان سیر با سبزی و پنیر

0
Rate this post

‌ نان سیر  یک نان خوشمزه با سیر و پنیر است. بوی بسیار مطبوعی دارد و عطر غالب آن هم ریحان و سیر است… البته سیر نا محسوس تر است. با توجه به پنیری بودن این نان، بسیار پر طرفدار است. میتوان آن را برای میان وعده ها و یا پیش غذا سرو کرد…. این نان را می توانید در کنار دسر نسکافه پنیری سرو کنید… طعم خوبی دارند…

مواد اولیه :

آرد ۵۰۰ گرم

خمیر مایه۱/۲ قاشق سوپ خوری

نمک ۱/۲ قاشق سوپ خوری

شکر ۱/۲ قاشق سوپ خوری

بهبود دهنده ۱/۲ قاشق چایخوری

اب ولرم ۳۲۵ میلی لیتر (۱ و۱/۳ پیمانه)

روغن زیتون ۱/۲ قاشق سوپخوری

‌ نان سیر

کره ۱ قاشق سوپخوری

سیر له کرده ۱حبه

جعفری خرد شده ۱/۳ پیمانه

ریحان خردکرده ۱/۳ پیمانه

پنیرگودا ۲۰۰ گرم

طرز تهیه ‌ نان سیر

ارد مایه خمیر نمک و شکر و بهبود دهنده را در ظرف مناسبی بریزد و مخلوط کنید. نیمی از اب را اضافه کنید و مخلوط کنید. باقیمانده اب را کم کم اضافه کنید تا خمیر مناسبی حاصل شود. حالا خمیر را بشکل توپ دراورده سطح مناسبی را اردپاشی کنید و روغن زیتون را افزوده و ورز دهید. روی خمیر را بپوشانید و بمدت ۱ تا ۱٫۵ ساعت در جای گرمی قرار دهید تا حجمش دو برابر شود.

خمیر را دو قسمت کنید و به اندازه ۲۵ در ۵۰ باز کنید. انگاه روی خمیر را کره مالیده و از مخلوط سیر و جعفری و ریحان و پنیر روی آن بریزید. خمیر را از درازا به شکل نوارهای باریک بریده و روی هم قرار دهید. سپس از پهنا بشکل مربع برش دهید و در کنار هم در قالب لوف قرار دهید.

روی قالب را  پوشانده و۳۰ دقیقه استراحت دهید.

آنگاه نان را به مدت ۵۵ دقیقه یا تا زمانیکه طلایی شود در فر ۱۹۰ درجه بپزید. اینک نان را از فر خارج کرده و پس از ۱۰ دقیقه از قالب جدا کنید.

نوش جان. ?

رسپی و عکس:
@marjan_banoo

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.