کیک کدو حلوایی شکلاتی

0
Rate this post

این کیک هم کیک شکلاتی هستش و هم کیک کدو حلوایی… یه میکس از دو طعم متفاوت اما خوشمزه… با ما در ادامه با این رسپی همراه باشید…

#کیک_کدوحلوایی_شکلاتی

مواد لازم

تخم مرغ ۵ عدد

آرد ۲۳۰ گرم

گردو خرد شده ۵۰ گرم

شکلات چیپسی ۵۰ گرم

پودر کاکائو ۱۵ گرم

وانیل ۱/۴ ق چ

کدو حلوایی پخته و پوره شده ۲/۳ پیمانه

شکر ۲۲۰ گرم

شیر ۴۰ گرم

بکینگ پودر ۲ قاشق چای خوری

پودر هل ۱ قاشق چایخوری

روغن مایع ۱۵۰ گرم

نمک ۱/۸ قاشق چایخوری

مواد کرم کیک کدو حلوایی

شیرعسلی خانگی ۱۰۰ گرم

کره ۲۰ گرم

شکلات سفید ۱۰۰ گرم

رنک خوراکی نارنجی مقداری

طرز تهیه کیک کدو حلوایی

یک ق س ارد را به شکلات چیپسی و گردوی خرد شده اضافه کنید و مخلوط کنید تا شکلات ها و گردوها کاملا به ارد اغشته شوند. بکینگ پودر و هل و نمک و پودر کاکائو را به ارد اضافه کرده و دوبار الک کنید.

تخم مرغها و وانیل را به شکر اضافه کرده و با همزن برقی ۳ دقیقه بزنید. شیر و روغن مایع را اضافه کره و در حد مخلوط شدن مواد با با لیسک هم بزنید. پوره کدو حلوایی را به مواد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

مخلوط آرد را در سه نوبت به مواد افزوده و با لیسک هم بزنید تا مواد کیک یکدست شود در مرحله اخر افزودن ارد شکلات و گردو را نیز اضافه کنید. داخل قالب میانتهی را با روغن چرب کرده و ارد پاشی کنید.

مواد کیک را داخل قالب بریزید و در فر از قبل گرم شده با حرارت ۱۸۰ درجه طبقه وسط به مدت ۴۰ الی ۴۵ دقیقه قرار دهید
بعد از پخت کیک را از فر خارج کنید و روی توری قرار دهید تا کیک مقداری سرد شور سپس قالب را روی توری برگردانده و قالب را بردارید تا کیک کاملا سرد شود.

تهیه کرم روی کیک کدو حلوایی

شیر عسلی و کره و شکلات سفید را در ظرفی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و مرتب هم بزنید تا کره و شکلات ذوب شده و با شیر عسلی مخلوط شود سپس مواد را از روی حرارت بردارید (لازم نیست مواد بجوشد)رنک خوراکی را اضافه کنید و مخلوط کنید.

کیک سرد شده را در ظرف مورد نظر قرار دهید و کرم را با قاشق طوری روی کیک بریزید که از اطراف کیک شره کند
سپس روی کیک را به شکل دلخواه تزیین کنید ?اگر نمی خواهید کرم روی کیک را تهیه کنید ۲۰ گرم به شکر و ۱۵ گرم به روغن کیک اضافه کنید.

عکس و رسپی:
@nayeresalmani

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.