کراکر سیب زمینی

0
Rate this post

#کراکت_سیب_زمینی

مواد لازم برای ۴ نفر:
سیب زمینی آبپز ۴ عدد متوسط
جعفری ریز خرد شده ۳ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل،پاپریکا به میزان لازم
پنیر موتزارلا(پنیرپیتزا) گودا یا پراتو ۱۰۰ گرم
آرد معمولی به میزان لازم
تخم مرغ ۱ عدد
پانکو یا پودرسوخاری به میزان لازم
روغن سرخ کردنی به میزان لازم
مواد لازم برای سس پنیر:
کره ۵۰ گرم
آرد ۲ قاشق غذاخوری
شیر یک و نیم پیمانه
قرص عصاره مرغ نصف ۱ عدد
پنیر تست گودا ورقه ای ۳ ورق

طرز تهیه:
سیب زمینی را بعد از پختن کنار بگذارید تا خنک شود،سپس رنده ریز بزنید و در یخچال بگذارید تا کاملا سرد شود. نمک، فلفل، پاپریکا و جعفری ساطوری را به سیب زمینی اضافه کرده و مخلوط کنید.
مخلوط را به ۸ تا ۱۰ قسمت تقسیم کنید. پنیر را برش های نگینی بزنید. (سایز برش ها بستگی به سایز کوفته ها دارد)
هر قسمت از مخلوط سیب زمینی را در دست گرد کنید و یک گودی در وسط آن ایجاد کنید و یک تکه پنیر در گودی بگذارید و کوفته را ببندید.

کوفته های پیچیده را کنار بگذارید. در سه ظرف مجزا آرد، تخم مرغ و پودرسوخاری بریزید. کوفته ها را اول در آرد سپس در تخم مرغ زده شده و در آخر داخل پودرسوخاری بغلطانید و یک ساعت در یخچال استراحت دهید تا خنک شوند، سپس در روغن سرخ کنید. قابلمه کوچکی انتخاب کنید که کراکت ها در روغن غوطه ور شوند. دقت کنید زیاده از حد سرخشان نکنید چون همه مواد پخته شده هستند و فقط کافیست کراکت ها طلایی و خوشرنگ شوند

اگر زیاده از حد سرخشان کنید پنیرِ مغزِ کراکت پف کرده و پوسته را میشکافد و از درز ایجاد شده خارج میشود، پس دقت کنید که شکل ظاهری کراکت ها خراب نشود. کراکتهای سرخ شده را از روغن خارج کرده و روی دستمال حوله ای بچینید تا روغن اضافی آن برود سپس در کنار سس پنیر و کچاپ سرو کنید.

طرز تهیه سس: کره را در قابلمه ای بریزید، ذوب که شد آرد را اضافه کرده و یک دقیقه تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود.

قرص عصاره مرغ را هم پودر کرده و اضافه کنید. شیر را تدریجا اضافه کرده و مدام هم بزنید تا سس به غلظت مناسب برسد. کمی فلفل اضافه کنید تا طعم بهتری بگیرد.در آخر ورقه های پنیر را اضافه کنید و هم بزنید تا در سس ذوب شوند. درصورتیکه سس خیلی غلیظ شد کمی شیر اضافه کنید.

پیشنهاد: می توانید کراکت را در سایز کوچک تهیه کرده و به عنوان فینگرفود سرو کنید.
من از پودرسوخاری درشت(پانکو) استفاده کردم،شما می توانید از هر نوع پودرسوخاری استفاده کنید فقط دقت کنید خیلی دانه ریز و شبیه آرد نباشد، اگر پودر سوخاری دانه درشت باشد،ظاهر زیباتری به کراکت ها میدهد.

عکس و رسپی : Maryam bahadorbaigi

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.