پودرسیر خانگی

0
Rate this post

پودرسیر یکی از مفیدترین و پرمصرف‌ترین ادویه‌ها در آشپزی است.

در بسیاری از غذاهای ایرانی می‌توان از سیر تازه، سیر داغ، سیر خشک و یا پودرسیر استفاده نمود، انتخاب هر یک از این موارد علاوه بر سلیقه شخصی، به دستور پخت آن غذا نیز بستگی دارد. سیر یکی از محبوبترین چاشنی های غذایی برای ایرانیان است که البته در کشورهای دیگر نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

در اینجا با نحوه صحیح و آسان پوست کندن سیر، خشک کردن سیر تازه و همچنین طرز تهیه پودرسیر خانگی مرغوب و با کیفیت آشنا خواهید شد. در ادامه با ما همراه باشید.

درست کردن پودر سیر

در ابتدا باید سیرها را تمیز کنید. دقت کنید که حتما از دستکش برای اینکار استفاده کنید. سیر ممکن است برای برخی ایجاد حساسیت کند.

بعد از اینکه کار تمیز کردن سیرها به پایان رسید، سیرها را چیپسی یا خلالی خرد کنید،

میتوانید با استفاده از غذاساز هم، سیرها را ورقه ورقه کنید. سپس در سینی که برای خشک کردن سیر آماده کرده اید، کاغذ روغنی پهن کنید،

یا اینکه سینی را با پنبه و روغن، خیلی کم چرب کنید. این کار موجب میشود تا سیرها در حین خشک شدن به سینی شما نچسبند.

برای درست شدن پودرسیر حتما لازم است که سیر را جلوی آفتاب بگذارید و مرتب زیر رو کنید تا کاملا خشک و ترد شود. دقت کنید که اگر سیرها نرم باشند و کامل خشک نشوند، نمیتوان آنها را به راحتی پودر کرد.
سیرهای خشک شده را با دستانتان امتحان کنید. هنگامی که خشک شوند، ترد و شکننده میشوند. بعد از اینکه از خشک شدنشان اطمینان حاصل کردید آنها را آسیاب کنید و مورد استفاده قرار دهید. میتوانید با دست آنها را به پودر تبدیل کنید یا اینکه به استفاده از مخلوط کن یا دستگاه های آسیاب دیگر آن را به پودر تبدیل کنید.

با پودرسیر میتوانید انواع خوراک ها را طعم دار کنید. امیدوارم این آموزش مورد استقبال شما عزیزان قرار گرفته باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.