پنیر خانگی با کنجد و سیاه دانه

0
2/5 - (2 امتیاز)

خانم های با سلیقه با پنیر خانگی چطورید؟ یه طعم متفاوت که هنر دست خودتونه؟ ما براتون طرز تهیه پنیر خانگی با کنجد و سیاه دانه رو محیا کردیم و امیدواریم مورد پسندتون واقع بشه. خیلی راحت آماده میشه. به شرط اینکه نکاتش رو رعایت کنید و با اصولش پیش برید. پس با ما همراه باشید تا ثقدم به قدم این پنیر خوشمزه رو آماده کنیم و از خوردنش تو صبحهامون لذت ببریم. نان تافتون خانگی در کنار این پنیر عالیه….

مواد لازم:

شیر۳ لیتر ،

ماست ۱لیوان،

نمک و سیاه دانه به میزان لازم

طرز تهیه پنیر خانگی

به شیر در حال جوش ماست را اضافه میکنیم و تا حدی هم میزنیم که شیر به حالت آب و بدون رنگ شود و داخل آن ماست به حالت پنیر در بیاید و کمی سفت شود.

بلافاصله داخل یک پارچه نخی میریزیم نمک و سیاه دانه و یا زیره و کنجد و یا گردوی خرد شده را اضافه میکنیم. پارچه را گره میزنیم و چیز سنگینی به مدت چند ساعت روی آن می گذاریم بعد آن را برش می دهیم و داخل آب نمک می اندازیم.

نکته پنیر خانگی

می توان از نمک کمی استفاده کرد و در آب خود پنیر هم پنیر آماده شده را نگهداری کرد. پس آب پنیر را دور نریزید. بعد از یک روز خوشمزه و قابل خوردن میباشد.

خواهران عزیز نکته هایی در رابطه با پنیر خانگی بر اساس تجربه می توان هر بار یک لیتر شیر استفاده کنید با یک سوم لیوان ماست و برای افرادی که برایشان نمک ضرر دارد نمک کمی استفاده کرد یا اصلا نمک نریخت و آب پنیر را نگه دارید و وقتی پنیر را برش دادید در آن آب نگه داری کنید .من این بار از زیره و سیاه دانه و کنجد استفاده کردم حتما دفعه بعد از گردوی خرد شده و یا فلفل سیاه نیم کوبیده استفاده خواهم کرد بسیار خوش طعم و پر از خاصیت است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.