شیرینی پادرازی

0
Rate this post

این دستور پخت راحت و آسون مربوط به شیرینی پادرازی هست که خیلی خوشمزه و نرم هستش. شبیه به شیرینی آلمانی هست که با کمی تغییرات جزیی. با ما همراه باشید تا این شیرینی خوشمزه رو با هم یاد بگیریم و آماده کنیم و از خوردنش لذت ببریم. موارد استفاده از این شیرینی تو پذیرایی هستش. خصوصا تو ایام تعطیلات مثل عید نوروز، شما میتونید این شیرینی رو آماده کنید و تو یخچال نگهداری کنید و ازش استفاده کنید. شیرینی پزی جزو اون دسته مهارتهاییه که بهتره شما بلد باشید تا بتونید با اون هنر و سلیقتونو نشون بدید. پس با ما همراه باشید.

#شیرینی_پادرازی

مواد مورد نیاز

روغن صاف قنادی …….۲۲۰گرم

اردسفید……۱۳۰گرم

اردنخودچی…..۱۳۰ گرم

شیرینی پادرازی

اردبرنج…….۱۱۰گرم

پودر قند……۵۰گرم

عسل…..۵۰گرم

پودر هل……۲قاشق چای خوری

زعفران دم کرده……۱قاشق چای خوری

زرده تخم مرغ برای رومال شیرینی ……۱عدد

روغن …..۱قاشق

زعفران……به مقدار لازم

کنجد……به مقدار لازم

 طرز تهیه شیرینی پادرازی

روغن صاف رو به مدت ۲ دقیقه میزنیم تا نرم بشه. سپس پودر قند را اضافه کرده یک دقیقه دیگر میزنیم. سپس زعفران و پودر هل را اضافه میکنین و بعد عسل را اضافه کرده به مدت ۱ دقیقه دیگر میزنیم.

اردها رو که با هم مخلوط و الک کردیم به موادمون اضافه کرده با لیسک هم میزنیم. بعد خمیر شیرینی رو با دست جمع کرده ورز میدهیم تا منسجم بشه. داخل نایلون به مدت یک شبانه روز در محیط اشپزخانه استراحت میدیم . بعد از ۲۴ ساعت خمیر رو باز میکنیم. البته بین دو نایلون به قطر نیم تا یک سانت

بعد قالب میزنیم داخل سینی کاغذ شده میچینیم روشو رومال زرده زعفران  و روغن می زنیم. باچنگال خط میندازیم و در فر پیش گرم شده ١٧۵ درجه به مدت ۱۰ دقیقه در صورت لزوم گریل رو هم روشن میکنیم تا روی شیرینی طلایی بشه.
نکته: حجم شیرینی دو برابر میشه شیرینی با فاصله نسبتا زیاد از هم باشه.
insta:@atiyeh.azad.16

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.