شیرینی عسلی بامغزگردو

0
5/5 - (1 امتیاز)

اینقدر انواع مختلف شیرینی وجود داره که ما هر چقدر هم رسپی بیاریم باز تموم نمیشه و باز یه نوع جدید وجود داره… امروز اما، رسپی شیرینی عسلی با مغز گردو رو براتون آوردیم که فوق العاده خوشمزه و خوش عطر و مقویه… این شیرینی رو با ما آموزش ببینید و از طعم خوبش لذت ببرید.
پیشنهاد می کنیم تا باسلق عسلی مارو هم از دست ندید.

مواد لازم خمیر :

آرد 165 گرم

شکر 55 گرم

نمک یک هشتم قاشق چایخوری

عسل اضافی 3 قاشق سوپخوری

رنده پوست پرتقال یک قاشق چایخوری

کره سرد 110 گرم

آب سرد حدود یک قاشق سوپخوری

مواد لازم میانی :

گردو پودر شده 80 گرم

عسل 2 قاشق سوپخوری

طرز تهیه شیرینی عسلی

آرد و شکر و نمک و پوست پرتقال رنده شده را در دستگاه غذا ساز ریخته و مخلوط کنید سپس کره سرد خرد شده را نیز افزوده و به مخلوط کردن ادامه دهید تا به شکل خرده نان در آید. آب سرد را به تدریج به مواد اضافه کنید تا خمیر مناسبی به دست آید. خمیر را به مدت 30 دقیقه داخل کیسه فریزر در یخچال قرار دهید. مقدار آب سرد تقریبی میباشد و باید به اندازه ای به مواد اضافه شود که خمیر به دست نچسبد.

در چند نوبت تکه هایی از خمیر برداشته و آن را با وردنه به ضخامت حدود نیم سانتی متر باز کرده و با کاتر گرد 6 سانتی قالب بزنید. از مواد میانی به اندازه یک دوم قاشق چایخوری مرکز خمیر شیرینی عسلی قرار داده و خمیر را از سه جهت به وسط برگردانید تا به شکل مثلث در آید.

سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و شیرینیهای آماده را با فاصله روی آن بچینید و در فر از پیش گرم شده با دمای 175 درجه به مدت 25 تا 30 دقیقه قرار دهید تا کناره شیرینی ها طلایی رنگ شود.
پس از خارج کردن از فر عسل اضافی را کمی گرم کرده و روی شیرینی گرم بمالید.

طرز تهیه مواد میانی شیرینی عسلی

گردوی پودر شده و عسل را به خوبی با هم مخلوط کنید تا مواد خمیری و چسبناکی حاصل گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.