شیرینی شکلات و نعنا

0
Rate this post

دستور پخت شیرینی شکلات و نعنا باید جالب باشه. این ترکیب کلا ترکیب متفاوتیه! پس با ما همراه باشید تا یاد بگیرید با این ترکیب متفاوت یه شیرینی عالی آماده کنید.
شیرینی زنجبیلی بیرجندی یکی دیگه از شیرینی های خوشمزه و متفاته! بهتون خوندنشو پیشنهاد میدیم.
#شیرینی_نعناع_وشکلات

کره ۱۲۵ گرم

آرد ۲۵۰ گرم

پودر شکر ۶۰ گرم

شیرینی شکلات و نعنا

تخم مرغ ۱ عدد

پودر کاکائو روشن ۲۰ گرم

اسانس نعنا ۴ قطره

رنگ سبز خوراکی به مقدار لازم

شکلات شیری مقداری برای تزیین

طرز تهیه شیرینی شکلات و نعنا

ابتدا کره نرم و پودر شکر الک شده را با همزن بزنید تا سبک شود.

بعد تخم مرغ را اضافه کنید و ۳۰ ثانیه بزنید بعد ۲۰ گرم از آرد را بردارید و باقی ارد را کم کم به مواد اضافه کنید و در حد مخلوط شدن بزنید مواد را به دو قسمت تقسیم کنید به نیمی پودر کاکائو زده و با نوک انگشت ورز دهید به قسمت دوم رنگ و اسانس را اضافه کنید و باز با نوک انگشت ورز دهید. رنگ تا جایی بزنید که در خمیر شیرینی رنگ دلخواه تان بدست بیاید اگر نیاز بود به اون قسمت از خمیری که شل یا چسبنده بود آردی رو که جدا کردید رو بزنید در غیر این صورت نیازی نیست اضافه کنید .

خمیرهای شیرینی را جداگانه در نایلون قرار دهید و در یخچال ۳۰ دقیقه استراحت دهید سپس هر کدام از خمیرها را به ۳ قسمت مساوی تقسیم کنید و به ابعاد ۱۰ در ۱۵ سانتی متر باز کنید و یکی در میان روی هم قرار داده و کمی با دست فشار دهید تا بهم بچسبند و بعد از برش از هم جدا نشوند.

یعنی اول سبز بعد قهوه ای همین طور تا اخر .

خمیرهای شیرینی شکلات و نعنا را به مدت ۲۰ دقیقه دیگر در یخچال استراحت دهید بعد خمیر را به ضخامت نیم سانتی متر ببرید و در سینی که کاغذ روغنی انداخته اید با کمی فاصله بچینید و به مدت تقریبی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید تا زمانی که کمی تغییر رنگ دهد وقتی که کاملا خنک شد دو طرفش را در شکلات ذوب شده فرو کنید

نکته من از پودر کاکائو تیره استفاده کردم که نسبت که تلخ تره از روشنش هست .بنظرم رنگ روشنشو بزنید بهتره و خوشرنگ تر میشه

این شیرینی طعم ملایم نعناع و شکلات میده و عالیه

اسانس نعنا رو من از لوازم قنادی فروشی تهیه کردم..

کار زیبای بانوی هنرمند:
@Rahelehsafari

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.