شيرينی مشهدی ( آلماني )

1
5/5 - (1 امتیاز)

دوستداران شیرینی، شيرينی مشهدی خوشمزه و فرد اعلا آوردیم براتون. مخصوص تعطیلات عید با موندگاری بالا… بیایید تا عید تموم نشده آمادشون کنیم.شیرینی نعلی

مواد لازم :

پودر قند ۱۰۰ گرم

روغن جامد ۳۰۰ گرم

شربت بار یا عسل گرم. ۶۰ گرم

شیر ۶۰ گرم

شيرينی مشهدی

وانیل ۱/۴ قاشق چایخوری

تخم مرغ ۱ عدد

آرد ۶۰۰ گرم

شیر خشك ۳۰ گرم

مارمالاد یا ژله مغزی به مقدار لازم

طرز تهیه شيرينی مشهدی

روغن و پودر قند را با همزن میزنیم تا نرم و پوك و حجم دار شود.

به ترتیب شربت یا عسل، تخم مرغ، شیر و وانیل را اضافه میكنیم و مواد را مخلوط میكنیم. (نباید مواد را زیاد هم بزنیم. در حد مخلوط شدن و یكدست شدن كافیست .

آرد و ( شیر خشك ) رو اضافه میكنیم و با قاشق به آرامی فقط در حد یكدست شدن كامل هم میزنیم نه بیشترخمیر كمی حالت چسبنده داره كه با قرار گرفتن در یخچال درست میشه
خمیر را یکی دو ساعت در نایلون و در یخچال گذاشته تا خنك شود تا بتوان آن را قالب زد.

بعد خمیر را روی مابین دو نایلون به ضخامت ۲ میل باز كرده و با قالب دلخواه قالب بزنید.

خمیر شیرینی را در سینی فر چیده و وسط نصف شیرینی های قالب خورده را با ته ماسوره یا هر وسیله ای دیگری كه بتوانید در شیرینی حفره ای ایجاد كنید بردارید .

سینی حاوی خمیر شیرینی را به مدت ۲۰ دقیقه با حرارت ۱۵۰ درجه بپزید. (البته با توجه به متفاوت بودن حرارت فر ها این زمان ممكن است تغییر كند) باید كمی تغییر رنگ دهد و زیر شیرینی ها كمی رنگ بگیرید
بعد از خنك شدن مابین شیرینی ها مارمالاد گذاشته و رویش را تزیین كنید.

سایر نکات شيرينی مشهدی

استفاده از عسل بجای شربت بار توصیه میشه هم طعم بهتری به شیرینی میده و هم زحمت درست كردن شربت بار و تنظیم غلظت شربت رو نداریم .

استفاده از روغن جامد الزامی است اگر روغنتون كمی شل هست اشكالی ندارد ولی از كره و یا مارگارین در خمیر این شیرینی استفاده نكنید.

معمولا شیرینی های خشك در همان زمان داده شده با حرارت استاندارد پخته میشوند زمان بیشتر دادن برای پخت شیرینی های خشك باعث خشكی شیرینی میشود و بافت پودری و نرم این شیرینی با حرارت زیاد یا زمان بیشتر دادن برای پخت از بین میرود ( نكته مهم )

مدت ماندگاری این شیرینی بالاست و حدود یك ماه بدون اینكه در یخچال بگذارید قابل نگهداریه اما در جای سرد منزل نگهداری بشه و در ظروف در بسته ترجیجا یكبار مصرف

بعد از اضافه كردن عسل و شیر و تخم مرغ و …. خیلی كم مواد رو هم بزنید در حد مخلوط شدن كافیست همزدن زیادی امكان داره خمیرتون به روغن بیفته.

1 نظر
  1. Avatar photo
    far می گوید

    سلام
    وقت بخیر
    ببخشید امکانش هست شیر خشک رو با نشاسته ذرت جایگزین کرد و نشاسته ذرت که در خیلی از شیرینی ها استفاده می شود باید به صورت خشک اضافه شود یا در آب حل شود .
    ممنون از سایت زیبا و الهام بخشتان.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.