شيرينى كره اى ويژه نوروز

شیرینی کره ای در وبسایت سلام شف
0
Rate this post

نوبتیم باشه، نوبت اینه که به فکر شیرینی عید نوروز باشیم. عیدی که برای همه ی ما از اهمیت بالایی برخورداره و در عین حال، اینقدر سرمون توش شلوغه که وقت نمی کنیم خیلی کارارو انجام بدیم. اما بلاخره همه ی خانمای کدبانو تو این فکرن که بعد از خونه تکونی اساسی، شیرینی های خونگی خودشو آماده کنن و اونو برای این ایام سرو کنند. خصوصا شیرینی آلمانی خیلی طرفدار داره. چون موندگاری بالایی داره. حالا ما یه شیرینی خوب دیگه براتون آوردیم از اونم بهتر… شيرينى كره اى مخصوص عید نوروز با رسپی آسان برای شما کدبانوهای عزیز…

با ما همراه باشید تا این شیرینی خوشمزه رو آماده کنیم و با اون از مهمونای عزیزمون تو ایام تعطیلات عید پذیرایی کنیم… و حالا بریم سراغ طرز تهیش…

مواد لازم:

كره نرم شده ٢٠٠ گرم

پودر شكر سه چهارم پيمانه

تخم مرغ ٢ عدد+ ١عدد زرده

شيرينى كره اى

ارد دو و نيم پيمانه

وانيل نوك ق چ بكينگ پودر ١/٢ ق چ

شكلات تخته اي اب شده به مقدار لازم

طرز تهیه شيرينى كره اى

فر را با دماي ١٧٥ درجه روشن ميكنيم سيني فر را با كاغذ روغني مي پوشانيم.

كره و شكر را به مدت ٣ دقيقه ميزنيم تا پوك و سبك شود. تخم مرغ ها و وانيل رو به مواد شیرینی اضافه كرده ١ دقيقه هم ميزنيم ارد و نمك و بكينگ پودر الك شده را به مخلوط اضافه كرده در حد مخلوط شدن هم ميزنيم.

خمير را داخل قيف ماسوره دار ميريزيم. داخل سيني با فاصله شیرینی هارو قرار ميديم. فقط باريك و دراز ميذاريم. چون شیرینی پف ميكنه و پهن ميشه.

به مدت ١٠ تا ١٢ دقيقه تا زمانيكه زير شیرینی طلايي بشه بعد از خنك شدن شيريني را از نيمه داخل شكلات مذاب ميزنيم و ميذاريم خنك بشه. اين شیرینی بسيار ترد و خوشمزس.

نوش جان. دستور و عکس از : اکرم صلاحی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.