رب گوجه فرنگی خانگی

0
5/5 - (1 امتیاز)

اگه شما هم مثل ما، علاقه مند به درست کردن انواع غذاها و مرباهای خونگی هستید، این رسپی رو مطالعه کنید… رب گوجه از پر مصرف ترین موادیه که توی آشپزی استفاده میشه… و ما امروز قصد داریم طرز تهیه این رب گوجه فرنگی خانگی رو به طور کامل به شما آموزش بدیم… با ما همراه باشید تا انتهای این آموزش…

مواد لازم:

گوجه سالم و گوشتی

نمک

طرز تهیه رب گوجه فرنگی خانگی

گوجه ها رو شسته و خورد میکنیم و برای له شدن می تونید از گوش کوب برقی کمک بگیرید، گوجه له شده را صاف کنید و آبش رو بذارید تا بجوشد. برای صاف کردن گوجه ها باید از سبد های ریز استفاده کنید تا دانه های گوجه رد نشه .

از زمان جوش اومدن آب گوجه حدودا هفت هشت ساعت زمان نیازه تا رب گوجه سفت و غلیظی بدست بیاد و در طول این مدت باید مدام رب رو هم بزنیم تا سر نره یا ته نگیره. یک ساعت پایانی، رب گوجه به اصطلاح شروع به پریدن میکنه و کل فضای اطراف رب گوجه ای میشه.

در این مرحله برای مدت یک ساعت دمکنی می زاریم و رب رو دم می کنیم، این کار در خوشرنگ شدن رب بسیار موثره.

بعد از این زمان شعله رو بسیار کم می کنیم و کمی نمک اضافه می کنیم و چند دقیقه ای هم میزنیم و شعله رو خاموش می کنیم.

یه پارچه ی تمیز روی ظرف رب میندازیم تا سرد بشه و داخل ظرف خالی می کنیم.

خب حالا رب گوجه فرنگی خانگی ما آماده شده… برای نگهداریش، اونو تو یه ظرف استریل شده بریزید و درشو محکم ببندید تا هوا نکشه و داخل یخچال بذارید. اگه درست نگهداری بشه مدت زمان زیادی، موندگاری داره….

امیدواریم که از این دستور هم خوشتون اومده باشه و براتون مفید بوده باشه… می تونید ترشی رب غوره رو هم تو همین سایت دنبال کنید…

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.