خامه کشی کیک

0
Rate this post

برای خامه کشی کیک بهتر است از خامه قنادی استفاده شود که میزان چربی و شیرینی متعادلی دارد و در بازار بصورت منجمد فروخته میشود وبراحتی میتوانید از لوازم قنادیها تهیه کنید. قبل از این کار بهتر از نکات کیک پزی رو هم یاد بگیرید…

خامه را دمای محیط قرار دهید تا نیمه منجمد شود مثل بستنی بعد از یک جهت با همزن تمیز شروع به همزدن کنید توجه کنید اگر مدام جهت هم زدن تغییر کند خامه به سفتی و بافت مطلوب نخواهد رسید .

بعد از چند دقیقه همزدن احتمالا احساس خواهید کرد سفت و اماده شده ولی ۵تا ۱۰ دقیقه استراحت دهید و دوباره هم بزنید مشاهده خواهید کرد ان سفتی اولیه را از دست داده پس ادامه دهید تا کاملا سفت و فرم گرفته شود .

همزدن بیش از حد خامه سبب دون دون شدن یا اصطلاحا بریدن میشود که منظره بدی به خامه میدهد پس توجه کنید زمانیکه که به سفتی مطلوب رسیدید دست از ادامه دادن بکشید.

خامه کشی کیک

برای خامه کشی کیک حتما ابتدا لایه های کیک را با شربت بار(مخلوط ۱پ اب و۱/۲پ شکر کمی جوشیده) یا اب کمپوت ویا عرقیات معطر بیدمشک و بهار نارنج ویا… مرطوب کنید وبعد خامه البته همراه خامه از انواع میوه ومارمالاد ویا مغزها وبا ترکیب همه باهم می توانید استفاده کنید .

معمولا ترکیب مارمالاد سیب و یا زردالو با خامه و پرک بادام بو داده طعم بی نظیری به کیک میدهد .البته ترکیبات بسیار وسیع و سلیقه ای هستن تکه های شکلات گردو بادام خامه با عرق بیدمشک هم مورد پسند است البته به این ترکیب تکه های موز ویا کمپوت هلو ویا اناناس هم خالی از لطف نیست .
انبه خامه هم ترکیب خوبی به شما میدهدو….

خامه کشی را ادامه دهید تا لایه اخر ابتدا دور تا دور کیک ورویه کیک یه لایه نازک خامه بمالید طوریکه فرو رفتگیها پر شود وحالت چسب مانند برای بقیه کیک وخرده های ان باشد ۱۵ تا۲۰ دقیقه در یخچال بگذارید دوباره خارج کنید ولایه نهایی خامه را دور کیک خود بمالید.

برای تزیین کیک توجه کنید خامه فرم گرفته ای که در قیف میریزید اگر سرعت عمل کمی دارید زیاد نباشد چون بعد چند لحظه تماس دست با قیف در اثر گرمای دست خامه میبرد وتکه تکه میشود که اصلا قابل استفاده نیست وباید دور ریخته شود اگر حس میکنید دمای کف دست شما بالاست دستتان را چند با با اب سرد بشویید خامه کمتر درون قیف بریزید و سعی کنید از دستکش کمک بگیرین.

نکته بعدی سعی کنید خامه را به اندازه هربار استفاده فرم دهید چون خامه فرم گرفته اگر اضافه بیاید ومجبور به انجماد شوید فقط برای بار دوم تو دسر قابل استفاده است وبرای کیک کارایی ندارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.