بیسکویت هندوانه ای برای شب یلدا

0
Rate this post

یه ایده ی عالی برای شب یلداتون داریم که باهاش سفرتونو مزیین کنید. بیسکویت هندوانه ای مخصوص شب یلدا تقدیم نگاهتون. با ما همراه باشید… این شیرینی رو در کنار ژله هندوانه سرو کنید. نوش جون.

مواد لازم :

کره: ۴/۳ پیمانه

پودر قند : ۴/۳ پیمانه

تخم مرغ: ۱ عدد

پودر بادام: ۲/۱ قاشق چایخوری

آرد سفید: ۲ و ۴/۱ پیمانه

نمک: یک پنسه

بکینگ پودر: ۴/۱ قاشق چایخوری

رنگ قرم و سبز: چند قطره از هر کدام

کنجد سیاه یا سیاه دانه: به مقدار لازم

طرز تهیه بیسکویت هندوانه ای

در یک کاسه بزرگ کره را با پودر شکر زده تا پفکی و سبک شود، سپس تخم مرغ را به آن افزوده و هم زدن را ادامه دهید تا کاملا مخلوط شوند.

مواد خشک را با یکدیگر ترکیب کرده و به مخلوط کره اضافه کنید و هم زدن را ادامه دهید تا خمیری نرم و لطیف بدست آید.
خمیر آماده شده را ۳ قسمت کرده و یک قسمت را رنگ قرمز و قسمت دیگر را با رنگ سبز مخلوط کنید تا رنگ دلخواه و شبیه هندوانه را بدهد و قسمت باقیمانده را به رنگ طبیعی نگاه دارید.

خمیر قرمز را به صورت استوانه ای در آورید و آنرا با دو خمیر دیگر در نایلون پیچیده و برای ۱ الی ۲ ساعت در یخچال بگذارید.
خمیر سفید و سبز را به کمک وردنه باز کنید، به ترتیب خمیر ساده و سپس خمیر سبز را به دور خمیر قرمز رنگ بپیچانید و دوباره خمیر هندوانه ای شکل را برای ۲ ساعت در یخچال قرار دهید.

خمیر را به دایره های نازک برش زده و هر دایره را نصف کنید تا شبیه نیمی از برش هندوانه شود، روی خمیر بیسکوئیت ها را کنجد سیاه بزنید تا تخمه هندوانه ایجاد شود.

بیسکوئیت ها را در سینی فر بچینید و در فر از قبل گرم شده با حرارت ۱۷۵ درجه سانتیگراد به مدت ۶ الی ۸ دقیقه قرار دهید(البته بسته به نوع فر و قدرت آن این درجه حرارت متغیر است)، سپس خارج کرده و بعد از سرد شدن در ظرف مورد چیده و سرو نمائید.

نکته بیسکویت هندوانه ای

مهمترین نکته ای که باید رعایت شود سرد بودن مواد است .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.