باقلوی مینی لوف

باقلوای مینی لوف در وبسایت سلام شف
0
Rate this post

باقلوی مینی لوف از اون باقلواهاییه که از دست دادنش مسلما به ضرر خود شماست… قبلا باقلوای شعیریه رو آموزش دادیم و دیدید که چه خوشمزه بود… شک نکنید این باقلوا از اون هم خوشمزه تره و عجیب و غریب دلتونو به بازی می گیره… امتحانش کنید که هیچ جوره ضرر نمی کنید.

مواد لازم:

آرد 240گرم

تخم مرغ 3عدد

شکر 100گرم

شیر 1/2پیمانه

کره آب شده 90 گرم

وانیل 1/4قاشق چایخوری

بکینگ پودر 1قاشق چایخوری

نمک یک پنسه

مواد میانی باقلوی مینی لوف

پودر بادام یا پسته 1/2پیمانه

دارچین 1/2قاشق مرباخوری

شکر 1قاشق مرباخوری

مواد لازم جهت شربت :

شکر 350گرم

جوهرلیمو 1/2قاشق چایخوری

آب 1/5پیمانه

طرز تهیه باقلوی مینی لوف

تخم مرغ و شکر و وانیل را با همزن حدود 10 دقیقه بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود حالا کره آب شده را اضافه کنید و باز با همزن بزنید شیر را کم کم به مواد اضافه کنید و در حین اضافه کردن با همزن بزنید آرد و بکینگ پودر و نمک را 3 تا 4 بار الک کنید و کم کم به مواد بالا اضافه کنید و با لیسک خیلی آروم و دورانی هم بزنید تا پف کیک نخوابد.

قالب مینی لوف را چرب کنید و 1/3از مایه را در قالب بریزید و روی آن را یک لایه از مخلوط پسته و دار چین و شکر بریزید و دوباره مابقی مواد را بریزید حواستون باشه قالب را پر نکنید و جا برای پف کیک هم بذارید حالا قالب رو در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه به مدت 45 دقیقه بذارید تا طلایی بشه.

در این مدت شربت رو درست کنید آب و شکر رو مخلوط کنید و روی حرارت بذارید بعد از جوش اومدن جوهر لیمو رو اضافه کنید و بذارید تا شربت قوام بیاد و غلیظ بشه بعدازپخت کیک باقلواهمونطورکه مینی لوفها توی قالب هستند روی اونا از شربت قوام اومده طی چند مرحله بریزید تا شربت به خورد باقلوا بره بعد از قالب دربیارید و سرو کنید.
دستور و عکس :اکرم صلاحی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.