باقلوای خانگی اکرم پز

0
Rate this post

طرز تهیه باقلوای خانگی دستور امروز ماست. اونو دنبال کنید و آمادش کنید و از خوردنش لذت ببرید. با آشپزی با ما همراه باشید…

باقلوا خانگی

موادلازم برای تهیه #خمیر_باقلوا

تخم مرغ ۱عدد درشت

ماست شیرین ۴ق غ البته من کاملا سر پر ریختم

روغن مایع یک فنجان قهوه خوری ، معادل ۱/۳پیمانه یا ۶۵گرم

باقلوای خانگی

نمک یک پنس

سرکه ۱ق م

پکینگ پودر۵گرم تقریبا یک ق غ سرصاف

ارد سفید به میزان لازم

نشاسته ذرت به میزان لازم برای بازکردن خمیر

مواد میانی باقلوای خانگی

پودر بادام، گردو، پسته، فندق، هفت مغز هر کدوم را دوست داشتین. من از گردو استفاده کردم و با چاقو کاملا ریز ریز خرد کردم که به اصطلاح دندون گیر باشن ، پودر نکردم.

پودر قند۲_۳ق غ پر
پودر هل یا دارچین به مقدار دلخواه

مواد لازم برای تهیه شربت:

شکر ۱و۱/۲لیوان

اب ۱لیوان

گلاب ۲ق غ

زعفران ۱ق غ دم کشیده

جوهر لیمو نوک ق چ یا ابلیمو یک ق چ *یک استکان روغن مایع برای برس کشیدن بین لایه هاو۵۰گرم کره بنماری شده هم برای روی کل خمیر نیاز داریم، البته میزان کره دستور۱۵۰گرم بود که من ۵۰گرم ریختم.

ابتدا شربت را درست کرده و کنار بگذارید به این صورت که اب و شکر را داخل ظرفی بریزید و بدون هم زدن روی حرارت ملایم بگذارید تا شکر حل شود، وقتی شکر حل شد.

جوهرلیمو یا اب لیمو را بیفزایید و اجازه دهید تا شربت قوام اید، دست اخر گلاب و زعفران را اضافه کنید، غلظت شربت در حد شیره مربا با شدنه خیلی شل و ابکی نه غلیظ و سفت

مواد میانی را نیز با هم مخلوط کرده و کنار بگذارید. مواد میانی به میزان دلخواه می باشد. ولی کم نریزین چون خوشمزگی باقلوا به مواد میانی ان است.

طرز تهیه خمیر باقلوای خانگی

تخم مرغ، ماست، نمک، سرکه، پکینگ پودر و روغن مایع را داخل ظرف ریخته خوب هم بزنید تا تخم مرغ از حالت لختی دراید. بعد کم کم ارد سفید الک شده را اضافه کنید و با قاشق هم بزنید. دست اخر با دست مخلوط کنید، تا جایی ارد اضافه کنید که خمیر چسبنده نباشد، بیش از اندازه ارد نریزید و در حدی که خمیر یک دست و لطیف شد خمیر را ورز دهید، خمیر احتیاج به ورز زیاد ندارد. چون خمیر به روغن می افتد و سفت خواهد شد. سپس روی خمیر را کامل بپوشانید.
و نیم ساعت در دمای محیط استراحت دهید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.