بادمجان شکم پر

0
Rate this post

امروز قراره براتون طرز تهیه بادمجون شکم پر رو آموزش بدیم. این غذا رو من بیشتر تو شمال کشور دیدم… خصوصا که تو دستور پخت این غذا رب انار هم وجود داره و این موضوع هم یه دلیل دیگه برای شمالی بودنشه… بهر حال… بیاید تا با هم این آموزش رو دنبال کنیم و در انتها یک غذای عالی و معرکه رو داشته باشیم… مرغ شکم پر اناری هم در همین سایت آموزش داده شده و خیلی خوشمزست و این غذا هم مثل اون مواد خیلی خوشمزه ای داره..

بادمجون شکم پر

ابتدا بادمجان ها به صورت راه راه پوست میگیریم و یکساعتی در آب نمک میگذاریم .سپس با حوله کاغذی آب اضافی آن را میگیریم و در تابه ای که کمی روغن ریختیم با حرارت بسیار ملایم سرخ کرده تا طلایی شود. (چند ساعتی بمونه و خنک بشه خیلی بهتره برای پرکردن داخلش )

حالا برای داخلش یک عدد پیاز رو سرخ میکنیم و کمی هم سیر رنده میکنیم . سپس گوشت چرخ کرده را به همراه ادویه ها اضافه میکنیم و بعد رب را میریزیم در حدی که کمی رنگ آن برگردد.

نکته :

من در این قسمت مقدار کمی هم برای چاشنی رب انار با کمی شکر مطابق ذائقه زدم که طعمش فوق العاده میشه … البته بگما این از تجربه زنداداشم بود که خیلی کدبانو هست .

سس بادمجان

یک عدد پیاز را سرخ و یکی دو حبه سیر رنده کرده و دو قاشق رب گوجه فرنگی ریخته و تفت میدیم .بعد زردچوبه و نمک و فلفل را میریزیم . (باز در اینجا من کمی رب انار و شکر زدم .)

و بعد حدودا یک لیوان آب ریخته و میذاریم به جوش بیاد ….

حالا بادمجانها رو با مواد گوشتی پر کرده و در تابه ی حاوی سس قرار میدهیم و روی آنها گوجه فرنگی ورقه شده نازک قرار میدیم و با حرارت بسیار ملایم میذاریم تا سس کاملا غلیظ بشه .

بعد هم با برنج طبق سلیقه نوش جان میکنیم ?

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.