آش گندم ساده

0
Rate this post

و آما یک آموزش ساده دیگر، رسپی آش گندم ساده مقوی و خوشمزه تقدیم نگاه شما… یک غذای بسیار مقوی و البته پرکالری، برای شما… با ما همراه باشید با این دستور پخت خوشمزه و عالی… دستور پخت حلیم گندم را هم از دست ندهید.

مواد لازم :

پیاز داغ 5 قاشق غذاخوری

سیر داغ 3 قاشق غذاخوری

نخود اش 250 گرم

لوبیا چیتی 250 گرم

گندم پوست کنده 400 گرم

سبزی های آش 1 کیلوگرم

نعنا خشک 1 قاشق غذاخوری

کشک به مقدار لازم

نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه آش گندم ساده

از شب قبل حبوبات ( لوبیا و نخود ) را در اب خیس کنید ، درون قابلمه گندم شسته شده و حبوبات خیس خورده شده را بریزید و بگذارید تا بپزند و نرم شوند.

پس از پختن و نرم شدن حبوبات میتوانید سبزی اش را که شسته اید و خرد کرده اید ( میتوانید سبزی های اش را درشت چرخ کرده یا با چاقو ریز کنید ) بهمراه پیاز داغ و سیر داغ به اش اضافه نمائید ( در هنگام سرخ کردن پیازو سیر زردچوبه و فلفل را اضافه کنید تا با پیاز و سیر تفت بخورند ).

پس از اضافه کردن تمام مواد حرارت گاز را ملایم کنید و اجازه دهید تا آش کاملا جا بیفتد و غلظت پیدا کند سپس اش را در ظرف کشیده و با کشک ، پیاز داغ ، سیر داغ و نعنا داغ تزئین کنید

نکته ها آش گندم ساده

در صورت تمایل میتوانید در انتهای پخت درون اش مقداری کشک اضافه کنید ، این اش گوشت ندارد اما اگر دوست داشتید میتوانید کمی گوشت قرمز را جداگانه بپزید و همزمان با اضافه کردن سبزی ها اضافه نمائید.

برای تهیه نعنا داغ کمی نعنای خشک را در مقداری اب خیس کنید سپس اب اضافه را گرفته و درون روغن تفت دهید تا رنگ نعنا تغییر کندو کمی تیره تر شود.
سبزی های آش شامل ترکیبی از جعفری ، تره ، گشنیز و اسفناج است ، اگر اسفناج در دسترس نبود از برگ چغندر میتوانید استفاده کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.