کیک پای سیب

0
Rate this post

با ما همراه باشید تا طرز تهیه کیک پای سیب رو بهتون آموزش بدیم. از همراهیتون سپاسگذاریم. آشپزی با ما همراه همیشگی شما….کیک پای میوه

مواد اولیه :

آرد ۳۰۰g

پودر قند ۲۵۰g

کره ۲۰۰g

وانیل ۱/۴ق چ

عسل یا شربت بار ۱ق غ

بکینگ پودر نصف ق م

تخم مرغ ۴عدد

موادمیانی

سیب پوست کنده و رنده شده پنج عدد

دارچین به میزان دلخواه

شکر یک چهارم پ

طرز تهیه کیک پای سیب

خب دوستان من فقط یه تغییر در شیوه ی تهیه مواد میانی دادم که تو دستور اصلی سیب بصورت ورقه ای و خام روی پای قرار میگرفت و تعداد سیب هم خیلی کم تر بود. اما من اینجا سیبا رو با رنده ریز رنده کردم بعد یه قاشق چای خوری دارچین و یک چهارم پیمانه شکر هم بهش زدم و داخل یه قابلمه روی حرارت گذاشتم تا زمانی که آب سیب کشیده شد. بعد گذاشتم کنار تا خنک شه و بعد شروع به تهیه مایه ی کیک کردم.

بهتر است تمام مواد به دمای محیط رسیده باشه، و آرد و بکینگ پودر، سه بار الک شده باشه.

ابتدا سفیده تخم مرغ به همراه ۳ قاشق از پودر قند را خوب میزنیم تا سفید و پوک شود و از ظرف نریزد و در داخل یخچال میگذاریم. سپس کره و باقیمانده پودر قند را با همزن میزنیم تا پوک و کرم رنگ شود. در این مرحله کوتاهی نکنید و خوب بزنید(حدود ۱۵دقیقه بزنید) بعد هم وانیل و عسل را اضافه میکنیم، و زرده ها را دانه دانه اضافه کرده و باهمزن میزنیم.

کیک پای سیب

حالا آرد و بیکینگ پودر رو کم کم به موادمون اضافه میکنیم و با دور کند همزن مخلوط میکنیم، سپس سفیده تخم مرغ فرم گرفته رو به مواد اضافه میکنیم و با لیسک خیلی آروم بصورت دورانی مخلوط میکنیم. این مرحله شاید یکم مشکل باشه چون خمیرمون یکم سفته و مخلوط کردنش یکم سخته. پس اگه خمیر سفت شد نگران نشید چون تا اینجای کار رو درست انجام دادین.

وقتی خوب همه با هم مخلوط شدند فر را روشن کرده تا گرم شود ، حالا قالبهای پای را کاغذ روغنی انداخته یا کپسول های ضخیم مخصوص پای را آماده کرده، یه لایه کم از مواد کیک را با قیف یا قاشق درون قالب ریخته و یک قاشق سوپخوری از مخلوط سیب و دارچین و شکرکه قبلا آماده کردیم رو مایه کیک میذاریم و آروم پخش میکنیم.

دوباره با قیف یا قاشق روی سیبها را می پوشانیم. مهم نیست زیاد روش صاف باشه چون توی فر روش صاف میشه. باید مواد کیک نصف قالب پای را پر کند نه بیشتر نه کمتر، چون اگر بیشتر بریزید سرریز میشه و اگر کمتر بریزید پف نمیکنه.

داخل فر با دمای ۱۸۰ به مدت ۴۵دقیقه قرار میدیم تا بپزد. وقتی از تو فر درآوردید بذارید تا خنک بشه و روشون رو پودر قند الک کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.