کیک شیفون پرتقال و گردو

0
5/5 - (1 امتیاز)

شیفون پرتقال و گردو یه کیک عالی و خوشمزست که پف خوبی داره. این کیک مثل کیک اسفنجی میمونه و پف خوبی هم داره… با ما همراه باشید تا این کیک عالی رو با هم آماده کنیم و از خوردنش در کنار خانواده لذت ببریم و لحظات شادی رو برای خودمون بسازیم….

مواد لازم

تخم مرغ ۶ عدد

شکر یک و یک چهارم پ

آرد دو و نیم پ

ب پ یک و نیم ق چ

کیک شیفون پرتقال و گردو

وانیل نصف ق چ

آب پرتقال نصف پ

روغن سه چهارم پ

رنده پوست پرتقال یک ق غ

گردو خرد شده یک دوم پ

طرز تهیه کیک شیفون پرتقال و گردو

ابتدا زرده و سفیده رو جدا کرده و سفیده رو خوب زده تا از ظرف نریزد و در یخچال میگذاریم ، زرده ، شکر ، وانیل و رنده پوست پرتقال رو با هم خوب زده تا کرم رنگ و کشدار شود.

بعد روغن و آب پرتقال رو به نوبت به مواد اضافه و کمی زده تا یک دست شود. آرد و ب پ رو با هم روی مواد زرده کم کم الک کرده و با مفتول دستی هم میزنیم، زیاد هم نزنید که پف کیک میخوابه بعد سفیده رو کم کم اضافه کرده و هم زده تا یک دست شود،

ارد و سفیده رو که اضافه میکنیم آرام و دورانی هم میزنیم تا پف کیک نخوابه و در اخر گردو خرد شده رو که با یک ق غ سر خالی آرد قاطی کرده ایم رو به مواد اضافه و در حد مخلوط شدن هم میزنیم بعد در قالب با قطر ۳۰ سانت که با کره یا روغن جامد چرب کرده و ارد پاشی کرده ایم میریزیم و در فر ۱۷۵ که از قبل گرم شده به مدت تقریبی ۵۰ دقیقه یا تا زمانی که تستر تمیز از مرکز کیک بیرون بیاد میگذاریم .
من تو فر برقی با فن روشن با درجه ۱۶۰ مدت ۵۰ دقیقه گذاشتم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.