کیک ارده و کنجد

0
Rate this post

امروز هم به اتفاق هم قراره یه کیک خوشمزه رو یاد بگیریم… کیک ارده و کنجد که خیلی خوشمزه و خوش عطره… به غیر از اینا خیلی هم مقویه! پس با ما همراه باشید تا این کیک خوش طعم رو درست کنیم و از خوردنش لذت ببریم. این کیک هم یه میان وعده ی فوق العاده هستش و هم بعنوان دسر کاربرد داره… در کنارش هم میتونید از یه نوشیدنی گرم استفاده کنید… پیشنهاد ما که چای هستش!

مواد مورد نیاز

آرد ……۲پیمانه

شکر ….۱پیمانه

شیر …..۱پیمانه

روغن …..۳/۴ پیمانه

کنجد …..به مقدار لازم

ارده ……۱/۲ پیمانه

بکین پودر …..۱قاشق غذاخوری

وانیل ….نوک چاقو

تخم مرغ …..۳عدد

گردو یا فندوق ……در صورت دلخواه

طرز تهیه کیک ارده و کنجد

ابتدا تخم مرغ و شکر و وانیل را با همزن می زنیم. تا کرم رنگ بشه. بعد شیر و روغن و ارده را اضافه می کنیم. بهتر است که هر کدام از مواد حدود یک دقیقه با همزن زده بشه. بعد بکین پودر را به آرد اضافه کرده و به مواد اضافه کنید.

با همزن کمی بزنید تا یک دست بشه. می تونید بهش گردو یا فندوق خرد شده را هم اضافه کنید. می تونید از پسته یا بادوم هم استفاده کنید.

قالب را با روغن جدا کننده خوب چرب کنید با دست دلبازی بهش کنجد بزنید. تو طعم کیک خیلی تاثیر داره. اون کنجدا وقتی تو فر میشه و تست میشه، خیلی خوش طعم میشه?

مواد کیک رو داخل قالب بریزد، داخل فر از قبل گرم شده با درجه ۱۸۰ حدودا ۳۵ تا ۴۵ دقیقه.

اینم از کیک ارده و کنجد خوشمزه و مقوی… امیدوارم که این دستور پخت هم بدردتون خورده باشه و تونسته باشه جایی تو لحظه هاتون باز کنه… از اینکه کماکان مارو همراهی می کنید ازتون سپاسگذاریم. تو لحظات قشنگی که با این کیک میسازید مارو هم فراموش نکنید…نوش جان شما عزیزان…

کلیپشم در پیچ زیر دنبال کنید.
insta:@Atiyeh.azad.16

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.