کوکی شکلاتی کنجدی

0
Rate this post

طرز تهیه کوکی شکلاتی کنجدی بسیار خوش مزه رو براتون آوردیم. علاقه مندان به انواع کوکی، پیشنهاد می کنیم از دستش ندید به هیچ وجه!
کوکی دونات یه پیشنهاد ویژه!

مواد لازم :

دانه کنجد: 3/4 پیمانه

آرد کامل گندم: 2 پیمانه

شکر قهوه ای : 1/2 پیمانه (کاملا فشرده اندازه گیری کنین)

پودر کاکایو : 4 قاشق سوپ خوری

بکینگ پودر: 2 قاشق چای خوری

نمک : یک پینج

روغن نارگیل ذوب شده : 1/2 پیمانه

(من از روغن جامد زعفرانی لادن طلایی استفاده کردم)

شکلات تلخ ذوب شده: 4 قاشق سوپ خوری

تخم مرغ زده شده: 2 عدد

طرز تهیه کوکی شکلاتی کنجدی

دونه های کنجد رو بهتره روی حرارت ملایم توی ظرفی که گرم کردین بدون روغن کمی برشته کنین نه در حدی که بسوزه مرتب هم بزنین .دو تا سه دقیقه کافیه.

آرد / 1/4 پیمونه از کنجدی که داشتیم / شکر / پودر کاکایو و نمک و بکینگ پودر رو با هم مخلوط کنین .روغن نارگیل ذوب شده ..شکلات تلخ ذوب شده و تخم مرغ های زده شده رو اضافه کنین اول با قاشق چوبی مخلوط کنین و بعد با دست کاملا مواد رو به خورد هم بدید تا خمیر یک دستی حاصل بشه در حدی که بتونین یه گلوله از مواد توی دست گرد کنین …
خمیر حاصله رو تو سلفون بپبچین و بزارین توی یخچال به مدت 20 دقیقه بمونه تا سفت تر بشه .

بعد از این مدت از خمیر گلوله هایی به اندازه گردو یا اندازه مناسب خودتون گرد کنین و روشو کمی فشار بدید و بعد بغلتونین توی بقیه دونه های کنجدی که داشتیم بعد اونا رو بچینین توی سینی فری که کاغذ روغنی انداختین.

سینی رو توی فری که ازده دقیقه قبل با حرارت 180 درجه سانتی گراد گرم شده قرار بدید به مدت 20 تا 25 دقیقه …بسته به بزرگی و کوچکی کوکی ها ممکنه زودتر بپزه روی کوکی ها به خاطر شوک حرارتی کمی ترک میخوره ..چون قبلش توی یخچال بوده.

نکات کوکی شکلاتی کنجدی

شکر رو کاملا فشرده اندازه بگیرین خیلی کم شیرین هستش چون شکلات تلخ توش داره بهتره که فشرده کنین من یک قاشق بیشتر ریختم.

تخم مرغ نیازی به همزن نداره با چنگال در حد ترکیب شدن سفیده و زرده بزنین.با این میزان مواد حدود ۲۴ عدد کوکی خواهید داشت این کوکی های خوشمزه در ظرف در دار در یخچال به مدت یک هفته قابل نگهداری هستن.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.