کلوچه خرمایی خانگی

0
5/5 - (1 امتیاز)

طرز تهیه کلوچه خرمایی خانگی عالی و منحصر بفرد… با ما همراه باشید با این کلوچه ی مقوی و سالم…خرما از مواد خوراکی بسیار مقوی به شمار میرود. به شما پیشنهاد می کنیم تا علاوه بر این کلوچه طرز تهیه نان خرمایی کرمانشاهی را نیز بیاموزید.

مواد لازم :

کلوچه خرمایی خانگی

آرد 2 و نیم لیوان

شکر 1/2 لیوان

شیر ولرم 1/3 لیوان

نمک 1/4 قاشق چایخوری

خمیر مایه 2 قاشق چایخوری

کره 4 قاشق غذاخوری

خرما مقدار لازم

طرز تهیه کلوچه خرمایی خانگی

آرد ، شکر ، نمک و پودر مخمر را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید ، شیر ولرم را کم کم به مواد خشک اضافه کنید و پس از اینکه مواد مخلوط شدند کره آب شده را اضافه کنید سپس با دست ورز دهید تا خمیر لطیف و یکدستی بدست بیاید.

خمیر را داخل کاسه ای که چرب کرده اید قرار دهید ، در ظرف را بپوشانید و خمیر را به مدت 1 ساعت در جای گرمی استراحت دهید تا حجم آن 2 برابر شود سپس خمیر را به 14 قسمت مساوی تقسیم کنید ، خمیر ها را با دست گرد کنید و 15 دقیقه استراحت دهید.

پوست و هسته خرماها را بگیرید و با پشت چنگال خرما را له کنید ( میتوانید مقداری کنجد به خرما اضافه کنید ) ؛ به نوبت خمیرها را کف دست تان پهن کنید و مقداری خرما در مرکز هر خمیر قرار دهید ، خمیر را از اطراف جمع کنید و به شکل گرد حالت دهید.

ته سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید ، خمیرها را روی سینی بچینید ، میتوانید خمیر را به شکل گرد شکل دهید یا اینکه با قیچی اطراف خمیر را برش بزنید و مرکز آن را با انگشت کمی گود کنید تا به شکل گل شود.

تخم مرغ را با چنگال بزنید سپس روی خمیرها را با تخم مرغ برس بکشید و کمی کنجد روی کلوچه ها بپاشید ، سینی را داخل فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 10 – 15 دقیقه قرار دهید تا کلوچه ها طلایی شوند.

کلوچه خرمایی خانگی را پس از پخت از فر خارج کنید ، روی کلوچه ها را با روغن یا کره آب شده برس بکشید سپس سرو کنید ، این کلوچه ها را میتوانید با مواد دیگری نیز پر کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.