کشک بادمجان

0
Rate this post

امروز در خدمت شماییم با دستور پخت کشک بادمجان بسیار خوشمزه و عالی! با ما در ادامه همراه باشید. اگه هم میخواید یه غذای بادمجونی دیگه رو یاد بگیرید به مقاله ی خورشت مسما با بادمجون مراجعه کنید.

مواد لازم

بادمجان……..حدودا ۲ کیلو

کشک…… حدودا نیم کیلو

پیاز سرخ کرده ……هر چی بیشتر بهتر?

گردوی درشت چرخ شده ……اونم مثل بالا?

عدس…..یک پیمانه

نمک و زردچوبه مقداری نعنا و سیر داغ

طرز تهیه کشک بادمجان

اول بادمجانها رو پوست کنده و کمی نمک می پاشیم و می ذاریم ۱۰ دقیقه بمونه تا هم آب تلخش رو پس بده و هم موقع سرخ کردن روغن زیادی به خودش نگیره. بعدش با دستمال آب بادمجان هارو خشک می کنیم. بعد توی تابه با حرارت کم سرخ می کنیم. اگه در تابه رو ببندین بازم بهتر سرخ می شه و هم روغن کمتری می بره. با این روش وقتی غذاتون آماده بشه می بینین که اصلا روغن نداره و در حد معمولیه. با این روش غذاتون هم خوشمزه می شه هم روغنش بسیار کمه.

دقت کنید توی این غذا نمک خیلی کم بزنید و بچشید چون کشک خودش شوره و اگه کمی بیشتر نمک بزنید غذاتون شور می شه. بعد از سرخ شدن بادمجان ها ۲ لیوان آب توش می ریزیم به همراه عدس می زاریم کامل بپزه. کشک رو هم اضافه می کنیم و می ذاریم بجوشه تا بادمجان ها نرم بشن. وقتی که آب بادمجان ها خیلی کم شد بادمجان هارو بکوبین. نباید آبکی باشه نباید هم این غذا خشک باشه.

بعدش بادمجان هارو با گوشت کوب می کوبیم اگه دیدین آب بادمجان ها زیادی کشیده شده کمی آب جوش بهش اضافه کنین. بعدش پیازسرخ شده رو بهش اضافه می کنیم و گردوها و نمک و فلفل و زردچوبه و نعنارو هم اضافه می کنیم و با کشک و نعنا داغ و پیازداغ و گردو تزئین می کنیم.
نکته: حتما یکبار عدس رو توی کشک بادمجون امتحان کنید. ضرر نمیکنید.?
مقدار کشک هم دست خودتونه. بازم از مقداری که گفتم می تونید بیشتر یا کمتر بریزد.
insta:@atiyeh.azad.16

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.