کرم پنیر و قهوه

0
Rate this post

امروز براتون طرز تهیه یه دسر خوشمزه و عالی رو آوردیم. کرم پنیر و قهوه که علاوه بر خوشمزگی و خوش بو بودن، خیلی شکیل و با کلاسه و محاله که روی سفره هاتون ظاهر بشه اما ذوق و هنر و سلیقتونو نشون نده. دسر آسونیه و خیلی راحت آماده میشه. البته باید نکات ویژه رو هم در کنارش بلد باشید. دسر یلدایی هم یکی دیگه از دسر های خیلی زیباست که جلوه ی خاصی به سفرتون میده و ما پیشنهاد میکنیم که این طرز پختم یاد بگیرید.

?☕️سلام وصد سلام❤️
روزخوبی داشته باشید

طرز تهیه کرم پنیر و قهوه

یک لیتر شیر و یک پیمانه شکر را در ظرف مناسبی ریخته و روی حرارت ملایم گذاشته تا شکر حل و شیر به جوش آید.

در این حین ٢ق س +۵ ق چ پودر ژلاتین را روی ١/٢پیمانه آب جوش بریزید و به طریق بن ماری ژلاتین را حل کرده تا کاملا شفاف شود.

شیر که بجوش آمد کمی وانیل افزوده و دسر را از روی حرارت بردارید، کمی از شیر داخل ظرف ژلاتین ریخته هم زده سپس تمام انرا داخل ظرف شیر بریزید و خوب هم بزنید تا ژلاتین در شیر حل شود.

سپس١۵٠گرم خامه صبحانه +١۵٠گرم پنیرخامه ای بی نمک را به مایه شیر اضافه و کاملا مخلوط کنید تا یکدست شود.

اکنون مایه را ٣قسمت کرده، بیشترین قسمت را برای سفید و به یک قسمت ٣ق س قهوهء غلیظ دم کرده و به قسمت دیگر ١ ق س (یا بیشتر) پودر نسکافه اضافه کرده و هم بزنید.

قسمت سفید دسر را در قالب مورد نظر ریخته در فریزر گذاشته تا زود ببندد ولی یخ نزد سپس به ترتیب دو قسمت دیگر را بعد از بستن قسمت پیشین روی آن ریخته و در آخر قالب را ۵ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا ببندد.

????????????

آشپزی باما، آرشیوی از دستورات غذایی بهترین شف های ایرانی ،مجموعه ای جامع و مفید پر از ایده و نکته و فیلم آموزشی،
مجهز به ربات ارسال و دریافت دستور غذا و دسر …
@ashpazibamabot     لینک ربات
@ashpaziibama        کانال تلگرام
Ashpazibama.com     وبسایت
????????????

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.